ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

«Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Πόλυ Σύριγγα (210 0022215-6973223771)


email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 30/3/2022
Αρ. Πρωτ.: 33

Προς τα Μέλη του Συλλόγου


ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΙΝΤΟΥ ΚΑΜΑΡΑ

Καταγγέλλουμε την απόφαση του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου να μην κάνει δεκτή την αίτηση Ασύλου (παροχής καθεστώτος Διεθνούς Προστασίας) του μαθητή μας Σαϊντού Καμαρά, της Γ΄ τάξης του 1ου ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου.

Ο Σαϊντού, θύμα διακρίσεων και ακραίας φτώχειας στη χώρα του, τη Γουινέα, στα δεκαπέντε του, αποτόλμησε μόνος, χωρίς συγγενείς ή στηρίγματα στο εξωτερικό, το μεγάλο ταξίδι φυγής που τον έφερε ως τη χώρα μας, ταξίδι που δεν θα αναλάμβανε τη διακινδύνευσή του αν δεν βρισκόταν σε συνθήκες απόγνωσης, όπως ακριβώς ισχύει για όλους τους πρόσφυγες – μετανάστες από τις χώρες της Αφρικής ή της Ασίας και όχι μόνο. Ο Σαϊντού φοιτά για τρίτη χρονιά στο σχολείο, έχει καταφέρει να περάσει την Α και τη Β Λυκείου και πλέον ετοιμάζεται να αποφοιτήσει, έχοντας βιώσει τρομερές δυσκολίες και κινδύνους στη ζωή του χωρίς καμιά δική του ευθύνη, όπως κάθε πρόσφυγας.

Όμως, με την ενηλικίωση του παιδιού αυτού εκδόθηκε πρωτόδικα η απορριπτική απόφαση της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Δηλαδή, η αρμόδια Αρχή αρνήθηκε να αποδώσει στον Σαϊντού την ιδιότητα του πρόσφυγα. Εντός των ημερών αναμένεται και η απόφαση σε δεύτερο βαθμό. Με ταχείες διαδικασίες, ο Σαϊντού κινδυνεύει να βρεθεί κρατούμενος, για τελείως απροσδιόριστο διάστημα, σε «προαναχωρησιακό κέντρο κράτησης», δηλαδή φυλακισμένος υπό απάνθρωπες συνθήκες, μέχρι να τον ξαποστείλουν στη χώρα καταγωγής του. Όχι μόνο του στερούν το όποιο μέλλον θα μπορούσε ή θα ονειρευόταν να έχει, αλλά θέτουν σε κίνδυνο και τη ζωή του. Και όλα αυτά με επίσημες αποφάσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Φυσικά και με την πλήρη αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας. Αλήθεια, αν εξαιρέσουμε το γνήσιο ανθρώπινο και παιδαγωγικό ενδιαφέρον, την έγνοια και τον αγώνα των καθηγητών του Σαϊντού, την αλληλεγγύη των συμμαθητών του, των γονιών, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει κάνει κάποια επίσημη ενέργεια για το μέλλον του μαθητή της;

Αυτή η κατάσταση δεν είναι απλώς μεμονωμένη, ούτε «ατυχής». Έχουμε πείρα αρκετών ετών για το πώς μεταχειρίζεται το κράτος τον πρόσφυγα – μαθητή, ακόμα κι όταν δεν τον απειλεί με απέλαση. Είτε τον πετάει έξω από το σχολείο είτε τον αφήνει κατ΄ ουσίαν αβοήθητο (πχ τεράστιες ελλείψεις σε Τμήματα Υποδοχής) αναθέτοντας την ευθύνη στις ΜΚΟ, οι οποίες κάνουν χρυσές δουλειές με τις ευλογίες και τη χρηματοδότηση κυβερνήσεων και ΕΕ, ενώ η ολόπλευρη φροντίδα για τη μόρφωση και τα δικαιώματα αυτών των παιδιών θα έπρεπε να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του κράτους.

Η απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Σαϊντού, όπως και χιλιάδες άλλοι πριν από αυτόν, είναι απότοκο της συνολικής πολιτικής που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια. Πίσω από τα χιλιάδες προσωπικά δράματα, οφείλουμε να δούμε κατάματα τα αίτια της αναπαραγωγής της προσφυγιάς, δηλαδή το σάπιο καθεστώς της εκμετάλλευσης και τους πολέμους που αυτό γεννά, την αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, που έχει τη σφραγίδα της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, το αντιδραστικό Νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου της ΕΕ που διαχειρίζεται τους πρόσφυγες με κυνισμό ως φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, τόσο όσο και όπως χρειάζονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι, τις αντιδραστικές συμφωνίες ΕΕ – Τουρκίας, συνολικότερα την εργαλειοποίηση εκατομμυρίων φτωχών ανθρώπων.

Σήμερα, ο πόλεμος στην Ουκρανία φέρνει νέα κύματα προσφύγων από την πολύπαθη αυτή χώρα. Το ξαναμοίρασμα του κόσμου μεταξύ των ιμπεριαλιστών φέρνει ξανά τη συμφορά για τους λαούς. Δεν θα επιτρέψουμε το διαχωρισμό των προσφύγων σε «κανονικούς» και μη. Δεν υπάρχουν «δικοί μας» και «ξένοι» κατατρεγμένοι. Είναι όλα τα θύματα των πολέμων αδέλφια μας. Τέτοιες αντιλήψεις, κατά τις οποίες παιδιά σαν τον Σαϊντού δεν λογίζονται ως «κανονικά», αφού έχουν την «ατυχία» να έχουν «λάθος» καταγωγή ή χρώμα δέρματος ή θρήσκευμα ή άλλο τι, είναι ναζιστικής κοπής.

Στεκόμαστε σαν δάσκαλοι σταθερά από τη σωστή πλευρά της Ιστορίας, την πλευρά της επιστημονικής και ιστορικής αλήθειας. Ανοίγουμε θαρρετά τη συζήτηση με τους μαθητές μας, δείχνουμε έμπρακτα, με τη δουλειά μας μέσα στη σχολική τάξη αλλά και με τους αγώνες μας, ότι δεν είμαστε απλώς αλληλέγγυοι σε όλους τους «Σαϊντού» αυτής της γης, αλλά μαχόμαστε για το δικαίωμά τους στη ζωή με δικαιώματα, στη μόρφωση. Φωτίζουμε ότι ο ρατσισμός και οι διακρίσεις γεννιούνται και αναπαράγονται στο έδαφος του εκμεταλλευτικού συστήματος.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί να παρακολουθεί με απάθεια την κατάσταση, όπως και οι δάσκαλοι και οι συμμαθητές του Σαϊντού δεν μπορεί παρά να δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στο παιδί τους, στο διπλανό τους, στο φίλο τους.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ, ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΟ ΓΟΝΕΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΪΝΤΟΥ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ «ΣΑΪΝΤΟΥ» ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  • Διεκδικούμε το δικαίωμα των ανθρώπων που προέρχονται από χώρες που είναι εστίες πολέμου, εμφυλίων, υπό κατοχή ή είναι θύματα αντιδραστικών καθεστώτων και κινδυνεύει η ζωή τους, να ενταχθούν στο καθεστώς διεθνούς προστασίας. Εφόσον το επιθυμούν να παραμείνουν στη χώρα μας, με πλήρη δικαιώματα, χωρίς καμία διάκριση εναντίον τους και στήριξη με ευθύνη του κράτους, και όχι των ΜΚΟ, για την ένταξή τους στην κοινωνία. Παροχή δυνατότητας παραμονής στη χώρα και μετά τη λήξη του καθεστώτος διεθνούς προστασίας για όσους πρόσφυγες το επιθυμούν. Σε τέτοια περίπτωση, εξασφάλιση μακροχρόνιων αδειών παραμονής, χωρίς παράβολα, πρόστιμα, πολύχρονες καθυστερήσεις, εισοδηματικά κριτήρια και αποκλεισμούς ανέργων.

  • Να αποδοθεί στον μαθητή μας Σαϊντού Καμαρά Άσυλο (Διεθνής Προστασία). Να αναγνωριστεί ως πρόσφυγας. Ως ασυνόδευτος ανήλικος είχε προστασία και έτσι έμεινε ως τώρα στη χώρα μας και είχαμε την τύχη να τον έχουμε μαθητή μας. Να σταματήσει η υποκρισία και ο κυνισμός των αρμόδιων υπηρεσιών. Οι λόγοι για τους οποίους ο Σαϊντού είναι πρόσφυγας παραμένουν, δεν αίρονται επειδή απλώς ενηλικιώθηκε. Να εγκριθεί η αίτησή του και να παραμείνει στη χώρα μας.


Καλούμε σε συγκέντρωση συμπαράστασης κατά την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό στη Νίκαια.




ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Έγγραφο1

 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                 ΠΟΛΥ ΣΥΡΙΓΓΑ