Ο καιρος
Who's Online
We have 15 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θουκυδίδης


Χαράλαμπος Κωνσταντίνου

Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 

Με αφορμή τις πρόσφατες συνενώσεις ή συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ και τις σχετικές απόψεις και συζητήσεις που έλαβαν χώρα, θα αναδείξω   συνοπτικά και αναπόφευκτα τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους που επιβάλλουν τον ευκταίο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα.

Κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου για την πλειονότητα των παιδαγωγών είναι η διαμόρφωση εκπαιδευτικών συνθηκών, δηλ. διαδικασιών αγωγής, διδασκαλίας, μάθησης, κοινωνικοποίησης και αξιολόγησης, που προάγουν τη δημιουργία ολοκληρωμένης προσωπικότητας στο μαθητή και την ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό σύστημα. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών και συνυπολογίζοντας και τις εμπλεκόμενες παραμέτρους στην εκπαιδευτική λειτουργία σημαντικό ρόλο παίζει η αναλογία εκπαιδευτικού-μαθητών στη σχολική τάξη. Συγκεκριμένα, οι ακόλουθοι παιδαγωγικοί, διδακτικοί και κοινωνικοί λόγοι επιβάλλουν «οριοθετημένο» αριθμό μαθητών στην τάξη:

 

-        Σε μακρο-επίπεδο, οι αυξημένες κοινωνικές απαιτήσεις, η ραγδαία παραγωγή γνώσεων και η συχνότητα χρήσης της νέας τεχνολογίας καθιστούν αναγκαία την ενίσχυση και αύξηση των προσόντων και της ετοιμότητας του μαθητή, δηλ. της ανάπτυξης και ενίσχυσης των γνωστικών, νοητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών του ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως είναι η κριτική, αναλυτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη, η διερευνητική του ωριμότητα, η πληρότητα επικοινωνίας και πράξης κ.ο.κ.

-        Σε μικρο-επίπεδο, για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες , τα ενδιαφέροντα και γενικά οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, επιβάλλεται η εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά συνολικά στη σχολική ζωή. Η συγκεκριμένη παρέμβαση ευνοεί αποφασιστικά την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, τη διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος και παιδαγωγικής σχέσης, καθώς και την ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στις σχολικές διαδικασίες.

-        Με το μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη ευνοείται η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης του μαθητή, δεδομένου ότι ο εκπαιδευτικός διευκολύνεται να παρατηρεί και να καταγράφει με συστηματικό τρόπο τη μαθησιακή και εκπαιδευτική πορεία του κάθε μαθητή, χρησιμοποιώντας τις νεότερες μεθόδους αξιολόγησης, όπως είναι το παιδαγωγικό ημερολόγιο, η περιγραφική αξιολόγηση, ο φάκελος του μαθητή κ.λπ. Με την έννοια αυτήν, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ελέγξει πιο αποτελεσματικά την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και να προβεί στη λήψη των κατάλληλων ανατροφοδοτικών μέτρων, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που του παρέχει για το σκοπό αυτόν η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης.

-        Σύμφωνα με έγκυρες έρευνες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των ποσοστών απειθαρχίας, παραβατικότητας, συναισθηματικής διαταραχής και γενικά των προβλημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών, οφειλόμενη σε παράγοντες δυσλειτουργίας της οικογένειας, του σχολείου και ευρύτερα του κοινωνικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο πρέπει να επικεντρωθεί στον παιδαγωγικό του ρόλο, επιφορτιζόμενο και το ρόλο διαχείρισης ζητημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς, που απαιτεί συστηματική και εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση και αποτελεσματικότητα από τον εκπαιδευτικό.

-        Η παρουσία των αλλοδαπών και ημεδαπών μαθητών με ετερογενείς μαθησιακές, γλωσσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, απαιτεί εξατομικευμένες διδακτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις, για να αυξηθούν οι πιθανότητες αποτελεσματικότερης διαχείρισής τους από τον εκπαιδευτικό.

Εν κατακλείδι, οι παραπάνω λόγοι καθιστούν παιδαγωγικά αναγκαίο ένα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων, παιδαγωγικά και να παίρνει εκείνα τα μέτρα που οδηγούν στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου, προς όφελος της προόδου και της ευημερίας τόσο του μαθητή όσο και της ίδιας της κοινωνίας. Αυτό συνεπάγεται ότι για τις τάξεις Α' και Β' Δημοτικού παιδαγωγικά ευκταίος αριθμός μαθητών ανά τάξη-τμήμα θεωρείται ο 15, για τις άλλες τάξεις Δημοτικού ο 20 και για το Γυμνάσιο και το Λύκειο ο αριθμός 25. Πρέπει να υπογραμμιστεί, όμως, ότι ταυτόχρονα η εκπαιδευτική πράξη διεξάγεται από έναν άρτια συγκροτημένο εκπαιδευτικό, με πλήρη συναίσθηση του υψηλού του ρόλου και σε ένα σχολείο που πληροί τις προϋποθέσεις ανταπόκρισης στην παιδαγωγική του αποστολή. Η επίκληση από ορισμένους ιθύνοντες της αυξημένης παρουσίας μαθητών στην τάξη (π.χ. 60 μαθητές) που ίσχυε κατά το παρελθόν είναι και επιστημονικά και μεθοδολογικά εσφαλμένη, διότι αναφέρεται σε διαφορετικές (π.χ. αυταρχικές) εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, επιστημονικές, και κοινωνικές συνθήκες.

Last Updated (Wednesday, 23 March 2011 21:50)

 

Η Υπουργός Παιδείας - με την επιστολή που απέστειλε σήμερα στις Eκπαιδευτικές Ομοσπονδίες - ανακάλυψε τον "ένοχο" για την απώλεια διδακτικών ωρών στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν  φέτος οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες  και όχι στα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν, με ευθύνη της, από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία.

Η αποστολή της επιστολής σήμερα, που οι Eκπαιδευτικές Ομοσπονδίες πήραν απόφαση για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 30 του Μάρτη, καθόλου τυχαία δεν είναι και έχει ως στόχο τον εκφοβισμό των συναδέλφων και τη συκοφάντηση του κινήματος των εκπαιδευτικών.

Αντί άλλης απάντησης η εισήγησή μου προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα είναι η επιστροφή της επιστολής ως απαράδεκτης, γιατί αν μη τι άλλο ξεχειλίζει από υποκρισία.

Κομνηνός Μαντάς

Πρόεδρος Δ.Ο.Ε.

Last Updated (Monday, 21 March 2011 20:15)

 

κάντε κλικ   εδώ

Last Updated (Monday, 21 March 2011 20:10)

 

ΑΔΕΔΥ

Όλοι και όλες στο συλλαλητήριο

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Ώρα 6 μμ  στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Οι εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με το νεοφιλελεύθερο Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας , τη σκληρή λιτότητα και τον περιορισμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων που προωθούνται προς όφελος του κεφαλαίου και των τραπεζιτών, αποτελούν νέα επίθεση στους εργαζόμενους και τους λαούς της Ευρώπης.

Για τους εργαζόμενους της χώρας μας, που στα πλαίσια του αντιλαϊκού μνημονίου της Κυβέρνησης και της Τρόικα, βιώνουν την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων τους , οι εξελίξεις αυτές αλλά και τα πρόσθετα μέτρα που συμφώνησε η  κυβέρνηση, όπως το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, θα οδηγήσουν στην παραπέρα υποβάθμιση των εργαζομένων, στη φτώχεια και στην εξαθλίωση της κοινωνίας.

Οι εργαζόμενοι της χώρας μας μαζί με τους εργαζόμενους της Ευρώπης αντιστεκόμαστε στο αντιλαϊκό Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας, στη σκληρή λιτότητα και τον περιορισμό των δικαιωμάτων μας.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρους στο συλλαλητήριο που θα γίνει την Τρίτη 22 Μαρτίου - ενόψει της Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης - στις 6 το απόγευμα στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Όλοι στο συλλαλητήριο

Last Updated (Wednesday, 16 March 2011 22:23)

 

Με αφορμή ερωτήματα, σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων που χάνουν την οργανική τους θέση, εξαιτίας των συνενώσεων – καταργήσεων, σας ενημερώνω ότι στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 παρ.1 προβλέπεται ότι: « σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων

Last Updated (Wednesday, 23 March 2011 21:35)

Read more...

 

Συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, στη σημερινή του συνεδρίαση (15-3-2011), και αφού έλαβε υπόψη του το γεγονός ότι οι αναπληρωτές που προσελήφθησαν μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ,

Last Updated (Wednesday, 23 March 2011 21:42)

Read more...

 

Στάση εργασίας   18 - 3 - 2011 

Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, καταδικάζει την ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε υποβιβασμούς

Last Updated (Tuesday, 15 March 2011 21:08)

Read more...

 
Για να δείτε τη νέα εγκύκλιο κάντε κλικ 

εδώ

Last Updated (Monday, 14 March 2011 20:47)

 

Υποβιβασμός, Συγχώνευση και Κατάργηση Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων

για να δείτε κάντε κλικ   εδώ

Last Updated (Sunday, 13 March 2011 21:16)

 

 

Αθήνα 10-03-2011

Σχετικά με τις καταγγελίες για τα «μεταπτυχιακά» που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι,

Σας κοινοποιώ επιστολή, την οποία απέστειλα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας , σχετικά με τις καταγγελίες που υπάρχουν για «μεταπτυχιακούς τίτλους» που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό.

Δημήτρης Μπράτης

Last Updated (Thursday, 10 March 2011 07:17)

Read more...

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara