n
ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ!
ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
nΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ!
nΣυναδέλφισσες, Συνάδελφοι
nΟι πιέσεις για να προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων συνεχίζονται καθώς έχουν πλέον τοποθετηθεί πανελλαδικά και στην Αττική οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης (ΣΕ) που καλούνται να υλοποιήσουν τη διαδικασία. Συνεχώς γίνονται γνωστά περιστατικά πίεσης με απειλές, ψέματα και προσπάθειες χειραγώγησης των νεοδιόριστων συναδέλφων. Οι ΣΕ εμφανίζονται και εξαφανίζονται «ταχυδακτυλουργικά» δίνοντας ρεσιτάλ αφοσίωσης στις εντολές του Υπουργείου και ταυτόχρονα χάνοντας κάθε συναδελφική υπόσταση καθώς αγνοούν εσκεμμένα τις αποφάσεις του κλάδου.
nΕίναι, λοιπόν, κρίσιμο να οργανώσουμε τον αγώνα για να μην περάσει η τρομοκρατία και οι πιέσεις, κανείς συνάδελφος να μην είναι μόνος! Η συλλογική στάση και η συμπόρευση με τον Σύλλογο μας, το Σωματείο μας, είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μπλοκάρουμε την ατομική αξιολόγηση και να πετύχουμε τη μονιμοποίηση στους νεοδιόριστους συναδέλφους αλλά και να εξασφαλίσουμε τη μονιμότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς! Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να έχει υπόψη τα εξής:
n1. Ενημερώνουμε άμεσα τον Σύλλογό μας και τους συναδέλφους, με οποιονδήποτε τρόπο, για τα μηνύματα από τους νέους Συμβούλους. Η επίθεση δε θα απαντηθεί ατομικά, αλλά συλλογικά!
n2. Δεν απαντάμε στο μήνυμα και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά «συμμετοχής στην αξιολόγηση».
n3. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι τον Σύλλογό μας . Δε συνεχίζουμε περαιτέρω τη διαδικασία που μας προτείνουν. Ξεκαθαρίζουμε ότι κάθε συνάδελφος μπορεί να δηλώσει απεργία – αποχή σε ο ποιαδήποτε φάση! Στα ζευγάρια αξιολογητή – αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με email ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.
n4. Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:
nΜε την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ – ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».
nΟ/Η εκπαιδευτικός: Ονοματεπώνυμο: …………… Ειδικότητα:…………… Σχολείο: ……………
nΑσφαλώς μπορείτε να απαντήσετε και απλά ότι «συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ», με τα στοιχεία σας και τέλος.
nΔε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή.
n5. Συνεπώς το βασικό είναι άμεσα, αν δεν έχουμε υπογράψει ήδη, υπογράφουμε τη συλλογική δήλωση των συναδέλφων του σχολείου μας συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ, η οποία έχει πρωτοκολληθεί στο Σχολείο. Μπορεί να την υπογράψει κάθε συνάδελφος/ισσα ανά πάσα στιγμή και να ζητήσει να πρωτοκολληθεί στο σχολείο του/της.
n6. Επισημαίνουμε επίσης ότι:
nα. Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους να απέχουν από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως, απέχουμε μόνο από τις παραπάνω διαδικασίες της αξιολόγησης, γι’ αυτό και η συμμετοχή στην απεργία-αποχή δεν έχει παρακράτηση μισθού.
nβ. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο: Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το Δ.Σ. της ΔΟΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες.
nΕνημερώνουμε άμεσα τοΣύλλογο, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού ή ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ώστε το Δ.Σ. να κάνει συγκεκριμένη τη στάση εργασίας της ΔΟΕ. Τονίζουμε ότι οι στάσεις εργασίας καλύπτουν όλους τους συναδέλφους και τους επιτρέπουν να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε κινητοποίηση γίνεται για την αποτροπή της ατομικής αξιολόγησης
nΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ/ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΩΝ, ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ.
n1) ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση; Στην συνέχεια υπάρχει περίπτωση να κριθώ ανεπαρκής και να απολυθώ;
nΣε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δε συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.
n2) ΕΡΩΤΗΣΗ: Να κάνω τη διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια και δόκιμη/ος νεοδιόριστη/ος.
nΔυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν μόνιμοι οι δόκιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Και τελικά αν περάσει η αξιολόγηση δε θα υπάρχει μονιμότητα για κανέναν εκπαιδευτικό, έχει αποδειχτεί στις χώρες που εφαρμόστηκε.
n3) ΕΡΩΤΗΣΗ: Προβλέπεται ποσόστωση; Όχι, σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη. Αν τους αφήναμε όμως να περάσουν την αξιολόγηση θα έβαζαν και ποσόστωση.
n4) ΕΡΩΤΗΣΗ: Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη
nΜε τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Το δικαίωμα μας να αγωνιζόμαστε και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση είναι κεκτημένα με σκληρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει ή να τα απαξιώσει!
n5) ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει χρονικό όριο στο οποίο μπορώ να παραμείνω δόκιμος/δόκιμη; Αν παρέλθει, απολύομαι;
nΦυσικά και όχι! Άλλωστε, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και προκειμένου να εκβιάσει τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας, ήδη οι νεοδιόριστοι του 2020 κλείνουν τρία χρόνια σαν δόκιμοι. Παρά τις διατάξεις του Υ.Κ. για μονιμοποίηση αυτόματα μετά το πέρας της διετίας. Επίσης, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες νεοδιόριστοι, θα παραμείνουν δόκιμοι, αφού δεν αρκεί η ολοκλήρωσης της 1ης φάσης της διαδικασίας (Α1). Αδιαπραγμάτευτο αίτημά μας είναι εδώ και τώρα η μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων του 2020 και του 2021 πλέον και θα το πετύχουμε πραγματικά μόνο με την αποτροπή της αξιολόγησης!
nΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΣ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ» ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
nΗ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
nΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
nn
n
]]>