ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ)  ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε «ΟΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»

ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ)  ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

Συνάδελφοι-ισσες,

   Με αφορμή την πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 28/2 το σωματείο εκπαιδευτικών «ο Θουκυδίδςη», καλεί  τους/τις συναδέλφους/ισσες να πραγματοποιήσουν μάθημα- καλλιτεχνική δημιουργία και δράση μέσα και έξω από τις τάξεις με θέμα το έγκλημα στα Τέμπη.

   Το έγκλημα-δολοφονία πους ένωσε τις φωνές μας και μας κάνει να συναντιόμαστε κατά χιλιάδες, είναι εδώ. Ενάντια σε αυτές τις εγκληματικές πολιτικές που γεννούν νέα Τέμπη και  κάνουν τους ανθρώπους να φοβούνται και να νιώθουν ανασφαλείς στην καθημερινότητά τους.   Ή ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ  Ή  ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ!!!    Με αποφάσεις των σωματείων μας, συλλογικοτήτων κτλ., προχωράμε στην οργάνωση της απεργιακής κινητοποίησης που μπορεί και πρέπει να στεφθεί με επιτυχία, διεκδικώντας καμία συγκάληψη του εγκλήματος .Βάζοντας στο στόχαστρο το ταξικό κράτος που γεννά Τέμπη, πολέμους, προσφυγιά, ιδιωτικοποιήσεις, εγκλήματα ,με οδηγό τις πολιτικές κατευθύνσεις του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε., της κυβέρνησης, αλλά και προηγούμενων κυβερνήσεων ,των αστικών κομμάτων που συνψηφίζουν, συγκυβερνούν, συναποφασίζουν,.και  υλοποιούν αυτές τις πολιτικές.

Από τη σκοπιά της εκπαιδευτικής κοινότητας , το γεγονός αυτό μπορεί και πρέπει να αποτελέσει έμπνευση για τη δημιουργία δράσεων και πρωτοβουλιών μέσα στις σχολικές μονάδες που θα οξύνει το αίσθημα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης που θα ανοίξει τη συζήτηση σε μαθητική, εκπαιδευτική και γονεϊκή κοινότητα γιατί δεν έχουμε οξυγόνο , γιατί ζούμε στην ανασφάλεια , τι συνέβη , γιατί απεργούμε,  με τη φωνή  και όχι τη σιωπή, την ανοχή, το φόβο!     Μάθημα για να συζητήσουμε, να δημιουργήσουμε, να μάθουμε, να γίνουμε καλύτεροι μαζί με τα παιδιά μας. Η σχολική κοινότητα  με τους/τις εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις μαθήτριες, τους γονείς δεν είναι σε γυάλα. Οφείλουμε να συνδέουμε το κοινωνικό αίσθημα με το γνωσιακό αντικείμενο με στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και διάνθιση της ψυχοκοινωνικής πραγματικότητας του ατόμου-μαθητής/τριας. Παραθέτουμε κάποιες ιδέες, δράσεις που ευχαρίστως να εξελιχθούν, τροποποιηθούν ή να γεννήσουν νέες και που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την ηλικία, την τάξη και τη δυναμική της κάθε ομάδας παιδιών.   Οποίος / οποία συνάδελφος πραγματοποίησει οποίαδηποτε δράση από αυτές ή άλλες που θα εμπνευστούν να στείλουν υλικό (σεβόμενοι τα παιδιά -καλυμμένα πρόσωπα ή και μόνο το έργο) στο σύλλογο ως feedback όπου με αυτό μετά την απεργία θα δημιουργηθεί ένα συλλογικό βιντεάκι που μπορεί να κοινοποιηθεί με το συνολικό υλικό έμπνευσης και δημιουργίας.  

Αφού συζητήσουμε, θυμίσουμε, ενημερώσουμε:

* Παρακολουθούμε το βίντεο https://youtu.be/mFCLaE0U7nw?si=XthQqBZXNMWUHVIj

* Κατασκευάζουμε από ανακυκλώσιμα υλικά και χρωματίζουμε τρένα με ευχές.

* Φτιάχνουμε αφίσα τάξης, τοποθετούμε την ημερομηνία του εγκλήματος, βρίσκουμε όλοι μαζί ένα σύνθημα, την κολλάμε στην πόρτα. Κάθε τάξη έχει την αφίσα της και όλο το σχολείο περνάει να δει τις αφίσες. Έκθεση αφίσας.

* Δημιουργούμε με το σώμα των μαθητών ένα τρένο ξαπλωμένο στο πάτωμα, το κεφάλι του ενός στην κοιλιά του άλλου, αν γαργαλίσουμε κάποιους το γέλιο μεταδίδεται και τους λέμε ότι οι άνθρωποι όταν ταξιδεύουν θα πρέπει να γελάνε!

* Ακούμε το τραγούδι των Κοινών Θνητών “θα αργήσω απόψε”, για τα Τεμπη  και κάνουμε έναν κινησιολογικό αυτοσχεδιασμό ή μία χορογραφία ή με πιο μικρές ηλικίες χορεύουν και όταν το σταματάμε ακινητοποιούνται.

*Ακούμε το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα «Στην κοιλάδα των Τεμπών», ζητώ από τα παιδιά να μου ετοιμάσουν ένα σωματικό δρώμενο που σχετίζει τις δυο αφηγήσεις-ιστορίες, την κοιλάδα με το γεγονός των Τεμπών.

* Φτιάχνουμε ένα πανό με ζωγραφιές και μηνύματα και το κρεμάμε.

* Έχουμε ένα κουτί και το κάθε παιδί μετά τη συζήτηση βάζει ένα μήνυμα , διαβάζονται αν θέλουν.

* Φουσκώνουμε μπαλόνια ,γράφουμε σε κάθε μπαλόνι όνομα και ηλικία θύματος

* Μαθαίνουμε και τραγουδάμε το τραγούδι “Έχε το νου σου στο παιδί” του Παύλου Σιδηρόπουλου.

* Φτιάχνουμε έναν κύκλο και ένας ένας μπαίνει μέσα λέει μια λέξη που σχετίζεται με ότι συζητήθηκε και γρήγορα όλοι αλλάζουν θέση. Το τελευταίο παιδί που άλλαξε θέση είναι αυτός που θα μπει στο κέντρο να πει την επόμενη λέξη.

* Το παραπάνω μπορεί να πραγματοποιηθεί και με μπαλάκι. Πετάει την μπάλα σε κάποιο λέγοντας μια λέξη. * Μετά τη συζήτηση το κάθε παιδί έχει 5λεπτάγράψει μία πρόταση. Στο τέλος τις κολλάμε όλες μαζί και με τη μέθοδο κολάζ έχουμε ένα ποίημα της τάξης για τα Τέμπη.

                                                                                                                         20/2/2025

Related Post

Κηρύσσουμε Στάσεις Εργασίας για τον Ιούνιο 2024 για αποτροπή της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησηςΚηρύσσουμε Στάσεις Εργασίας για τον Ιούνιο 2024 για αποτροπή της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ» Κυκλάδων 7-Αργυρούπολη Aρ.Πρωτ.: 228 Αργυρούπολη, 3/6/2024                                                                  Προς τα μέλη  του Συλλόγου  Πληροφορίες: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)                                    Νικολαΐδου Ειρήνη (2109610234/6976879362   Κηρύσσουμε Στάσεις Εργασίας για