Ο καιρος
Who's Online
We have 7 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....

Αποφάσεις Συλλόγου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Πόλυ Σύριγγα (210 0022215-6973223771)
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 11/5/2022
Αρ. Πρωτ.: 45

Προς τα Μέλη του Συλλόγου

Συλλαλητήριο ενάντια στην Ελληνοαμερικανική Συμφωνία για τις βάσεις στις 12 Μάη, στα Προπύλαια, στις 7 μ.μ.

Απαιτούμε άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τους ιμπεριαλιστικούς  πολέμους και ανταγωνισμούς.


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,


Η κυβέρνηση της ΝΔ τρέχει να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή την κατάπτυστη Συμφωνία για τις βάσεις, που μετατρέπει την Ελλάδα σε ένα απέραντο αμερικανο  ΝΑΤΟικό ορμητήριο. Η λεγόμενη Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (ΣΑΑΣ/MDCA) αναβαθμίζει τις ήδη υπάρχουσες αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις και υποδομές, στη Σούδα, στην Αλεξανδρούπολη, στο Στεφανοβίκειο, στο Λιτόχωρο, στη Λάρισα. Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιείται για τα ευρωατλαντικά συμφέροντα και σχεδιασμούς οποιαδήποτε στρατιωτική και πολιτική υποδομή, μετατρέποντας τη χώρα μας σε στόχο αντιποίνων. Η πληθώρα αμερικανικών και γαλλικών πολεμικών σκαφών που περιπολούν στις ελληνικές θάλασσες με συνοδεία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού αποτελούν πολύ ανησυχητικές εξελίξεις.


Την ίδια στιγμή,  ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται με δραματικές συνέπειες για τους λαούς ολόκληρης της Ευρώπης. Ο ανταγωνισμός ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ από την μία, και της Ρωσίας από την άλλη που εισέβαλλε στην Ουκρανία και πολιορκεί μεγάλες πόλεις μας πλήττει όλους/ όλες. Ο οικονομικός πόλεμος για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και δρόμων μεταφοράς  βυθίζει ολοένα και περισσότερο τον κόσμο στη φτώχεια, επιτείνει τις συνέπειες της πανδημίας και της διαρκούς επίθεσης του κεφαλαίου στους εργαζόμενους όλων των χωρών για να υπερβεί την κρίση του.


Μπροστά σε αυτές τις επικίνδυνες εξελίξεις πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην επικίνδυνη πολιτική της εμπλοκής στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.
Διεκδικούμε ακόμη πιο μαζικά και μαχητικά:


Να ακυρωθεί η Ελληνοαμερικανική Συμφωνία για τις Βάσεις.
Να κλείσουν άμεσα οι βάσεις στη Σούδα, στην Αλεξανδρούπολη, στο Στεφανοβίκειο και στη Λάρισα, νακλείσουν άμεσα όλες οι ευρωατλαντικές υποδομές, να μη χρησιμοποιηθεί καμιά για τις επιχειρήσεις στηνΟυκρανία.
Να σταματήσει η συμμετοχή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και πολέμους με οποιαδήποτε μορφή και πρόσχημα!

Κάτω τα  θηριώδη εξοπλιστικά προγράμματα- λεφτά για τις ανάγκες μας σε ενέργεια, υγεία, παιδεία και αξιοπρεπή εργασία.


Παίρνουμε μαζικά μέρος στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται   αύριο  12 Μάη στην Αθήνα το απόγευμα ενάντια στην Ελληνοαμερικάνικη Συμφωνία για τις Βάσεις στα Προπύλαια.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Έγγραφο1

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                 ΠΟΛΥ ΣΥΡΙΓΓΑ



 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Πόλυ Σύριγγα (210 0022215-6973223771)
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 11/5/2022
Αρ. Πρωτ.: 44

Προς τα Μέλη του Συλλόγου

Άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού.- κατάθεση τροπολογίας

Συναδέλφισσες-οι,

σας ενημερώνουμε ότι έγινε κατάθεση τροπολογίας από ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για το θέμα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που προσυπογράφει και ο Σύλλογός μας, με την οποία ζητάμε
άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού.

Με το άρθρο 62 του Ν. 4589/2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 επί κυβέρνησης Ν.Δ. οι νεοδιόριστες-οι εκπαιδευτικοί «υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάση γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται».
Επειδή η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 σε περιοχές που  βρίσκονται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους

Επειδή ζούμε σε μια περίοδο που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για όλες-ους,
Επειδή  οι νεοδιόριστες-οι εκπαιδευτικοί έχουν δουλέψει για πολλά χρόνια ως αναπληρώτριες-ές και έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα με προσωπικό και οικονομικό κόστος για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία της χώρας, μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους και την οικογένειά τους
Επειδή, όταν έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί, δε δόθηκαν, ούτε καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία

Εδώ και τώρα απαιτούμε νομοθετική ρύθμιση για το θέμα αυτό από την κυβέρνηση και η παραπάνω διάταξη να αντικατασταθεί από την εξής: Οι νεοδιοριζόμενοι μετά την υπηρέτηση τουλάχιστον ενός (1) έτους στην περιοχή διορισμού τους θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης σε άλλο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε όπως  και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Έγγραφο1


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                 ΠΟΛΥ ΣΥΡΙΓΓΑ


 


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Πόλυ Σύριγγα (210 0022215-6973223771)
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 6/5/2022
Αρ. Πρωτ.: 40

Προς τα Μέλη του Συλλόγου

Για τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 18/5/22 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 6.000 μαθητές σε όλη τη χώρα από 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά παρουσιάζονται «αγνές» και «άδολες» αλλά η πραγματικότητα βρίσκεται κρυμμένη στο Δελτίο Τύπου του ίδιου του ΥΠΑΙΘ: «Η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη των μεταρρυθμίσεων του ΥΠΑΙΘ των τελευταίων τριών ετών». Είναι δηλαδή ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό του που έχει ξεκινήσει εδώ και μία 20ετία. Ο προπαγανδιστικός μηχανισμός της κυβέρνησης βάφτισε την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης σε «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», την απομάκρυνση των μαθητών στα 15 τους χρόνια από το σχολείο και την ανήλικη εργασία τους «ενίσχυση» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τον «απεγκλωβισμό» 40.000 μαθητών από τα Πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αλλά και το επικείμενο πετσόκομμα χιλιάδων μαθητών μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, «αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτηρίου».

Τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί το Υπουργείο είναι έωλα.

  1. Πώς μπορεί να μας πείσει το ΥΠΑΙΘ ότι θα χρησιμοποιήσει αυτές τις εξετάσεις ως μέσο για την αναβάθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όταν έχει προχωρήσει τη φετινή χρονιά σε νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από όλες τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της , καθώς δεν έγινε καμία διαβούλευση και  βγήκαν υποκριτικά στη διαβούλευση, αφού είχαν παρουσιαστεί στην τελική τους μορφή;  Φυσικά , οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης δεν μπήκαν καν στον κόπο να αξιολογήσουν τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και να παρουσιάσουν μια πειστική Έκθεση Αξιολόγησης στον κλάδο.

  2. Πώς μπορούν να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι ενδιαφέρεται για αναβάθμιση του σχολείου, όταν και τη φετινή χρονιά δουλεύουν πάνω από 50.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, χιλιάδες ώρες χάνονται, και οι μαθητές/ μαθήτριες στοιβάζονται σε 27-30αρια τμήματα, σε ακατάλληλα και επικίνδυνα σχολικά κτίρια λόγω παλαιότητας και έλλειψης συντήρησης;  Ενώ δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο στήριξης των μαθητών και των εκπαιδευτικών  προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια γνωστικά κενά που άφησε πίσω της η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και τα κλειστά σχολεία αλλά και δεν έχει υπάρξει  καμία ψυχολογική και κοινωνική στήριξή τους, μας προκαλεί οργή  η παντελής αδιαφορία  του ΥΠΑΙΘ για τις επιπλέον εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και τη Γ΄ Γυμνασίου!

Ακόμα και το όνομα που δόθηκε (ελληνική PISA), όσο οξύμωρο και αν είναι να βαφτίζεται ελληνικό το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (Programme for International Student Assessment), δεν είναι καθόλου αθώο. Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα».

Στο ίδιο βίντεο αναφέρεται απροκάλυπτα και μία από τις προθέσεις του ΟΟΣΑ για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα εργαλεία, αφού σαν συμπέρασμα εξάγεται, από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, ότι «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». Για αυτό βάζει στόχο για τα εκπαιδευτικά συστήματα «την προσέλκυση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα οι οποίοι διαρκώς θα εκπαιδεύονται με αξιολογήσεις και επιμορφώσεις και θα κρατούν τους καλύτερους».

Άρα τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σα στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών σε αυτή την πολύ κρίσιμη ηλικία. Στην Αγγλία στο τέλος του Primary School, ο μαθητής δίνει εξετάσεις στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα (SAT ‘s) και με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το λεγόμενο flight path (προσδοκία μάθησης) η οποία τον ακολουθεί τα επόμενα μαθητικά του χρόνια και τον προσανατολίζει σε τι επίπεδο σχολείου δευτεροβάθμιας θα φοιτήσει, με βάση την έντονη ταξική διαφοροποίηση που υπάρχει στα σχολεία της Αγγλίας. Στη Γερμανία, στην ηλικία των 11 ετών, το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει με βάση την επίδοση του μαθητή σε ποιον από τους τρεις τύπους σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγηθεί: Hauptschule (τετραετές τεχνικό σχολείο) Realschule (πενταετές γενικού χαρακτήρα σχολείο) και Gymnasium (επταετές ή οκταετές που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο).

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές /τις μαθήτριες: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη τους , αλλά οξύνει τις ταξικές ανισότητες και τις παγιώνει. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, ο μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι΄ αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Απέναντι λοιπόν στη μομφή ότι δε θέλουμε εξετάσεις, δε θέλουμε να αξιολογηθεί η δουλειά μας, εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί απαντάμε: πώς μπορεί και γιατί να είναι μετρήσιμο με τέτοιου τύπου ποσοτικούς δείκτες το αποτέλεσμα της διδασκαλίας;

Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγουν σήμερα το δρόμο ώστε, σε συνδυασμό την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές /μαθήτριες και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης ότι δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε τη δουλειά μας με τέτοιους όρους, η διδασκαλία δεν μπορεί να κριθεί  μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, και την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών/ μαθητριών  που συμμετέχουν σε αυτές. Ακόμα και το γνωστό μότο της αστικής παιδαγωγικής ότι «αξιολογούμε με βάση την προηγούμενη επίδοση του μαθητή», για όποιον έχει την ελάχιστη σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, καταλαβαίνει ότι είναι αντιεπιστημονικό. Αλήθεια, από την προηγούμενη επίδοση, μέχρι τη στιγμή της «κρίσης» (εξετάσεις), το μόνο που μεσολαβεί στην επίδοση του μαθητή είναι η εκπαιδευτική διαδικασία; Δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες μέσα στις οποίες είναι αναγκασμένοι /αναγκασμένες να ζουν  οι μαθητές /μαθήτριες και οι οικογένειές τους και οι επιπτώσεις που έχουν αυτές στην εκπαιδευτική διαδικασία! Πώς μπορεί λοιπόν να κριθεί η συμβολή του εκπαιδευτικού μέσα σε ένα δίωρο διαγώνισμα;

Εμείς λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι του είναι άλλοι. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη.

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση μαθητών/μαθητριών και σχολείων,  δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους/ όλες  τους μαθητές/ μαθήτριες, θα τους/τις  βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους/τις δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι/ όσες το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις,  τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας απέναντι στους /στις μαθητές/μαθήτριές  μας να αντισταθούμε σε αυτό.

  • Εδώ και τώρα απαιτούμε από ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».

  • Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις. Την ημέρα της διεξαγωγής των εξετάσεων , να καλύψουν όλους /όλες τους/ τις συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί με στάσεις εργασίες συμπληρωματικές με αυτές που θα προκηρύξουν τα Δ.Σ. την ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν αυτή τη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, αυτή η πρώτη απόπειρα εφαρμογής της «ελληνικής PISA». Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν ενισχυτικά, πανελλαδικές στάσεις εργασίας τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.


Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν  στα χαρτιά!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Έγγραφο1

 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                 ΠΟΛΥ ΣΥΡΙΓΓΑ


 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΩΝ Π.Ε. «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ» (ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ)

11/5/2022

Οι εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ

Αγαπητοί γονείς,

Στις 18 Μαΐου ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΘ ότι 6.000 παιδιά Στ΄ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού αυτού γίνεται με βάση το νόμο που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι για την εκπαίδευση. Φέτος το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια της χώρας, αλλά ο στόχος είναι να γενικευτεί. Ο διαγωνισμός αυτός γίνεται εδώ και πολλά χρόνια σε διεθνές επίπεδο.Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του είναι φανερά και μετρήσιμα. Κι εμείς πλέον έχουμε αρκετή πείρα από τις «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» της χώρας μας όσο και της Ε.Ε. αλλά και το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.

Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), στα Μαθηματικά και στις  Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Άρα λοιπόν, το ερώτημα: « Γιατί αντιδράτε τόσο στην «ελληνική» όσο και στη διεθνή PISA;», πρέπει να μπει στη σωστή του βάση: Γιατί αντιδράτε στην πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία και στις πρακτικές του ΟΟΣΑ;

Επομένως τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σαν στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών/μαθητριών. Έτσι για παράδειγμα στην Αγγλία, χώρα στην οποία υπάρχει σαφής διαχωρισμός των σχολείων με βάση την ταξική διαστρωμάτωση των μαθητών, στο τέλος του Primary School, ο μαθητής/μαθήτρια  δίνει εξετάσεις στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα (SAT ‘s) και με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το λεγόμενο flightpath (προσδοκία μάθησης). Αυτή ακολουθεί τον μαθητή/τη μαθήτρια  τα επόμενα  χρόνια και τον /την προσανατολίζει σε τι επίπεδο σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  θα φοιτήσει. Στη Γερμανία, στην ηλικία των 11 ετών, το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει με βάση την επίδοση του μαθητή/της μαθήτριας  σε ποιον από τους τρεις τύπους σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγηθεί: Hauptschule (τετραετές τεχνικό σχολείο) Realschule (πενταετές γενικού χαρακτήρα σχολείο) και Gymnasium (επταετές ή οκταετές σχολείο, το μόνο που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο).

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε. αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις κοινωνικές ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητριών/μαθητών  και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα. Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» για τους/τις  μαθητές/ μαθήτριες : Δηλαδή όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική τους ανάπτυξη, όχι μόνο δε αμβλύνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ιθύνοντες ευαγγελίζονται κι όπως οφείλει να κάνει το δημόσιο σχολείο, αλλά αντίθετα τις αποτυπώνει, νομιμοποιώντας και παγιώνοντάς τες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού αποτελούν οι ΗΠΑ. Εκεί, σε πολλές Πολιτείες οι μαθητές/ μαθήτριες  του δημοτικού σχολείου τοποθετούνται σε τμήματα  με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Οι εννιά στις/ στους δέκα μαθήτριες/ μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό.  Αυτή την προοπτική θέλουμε για τα παιδιά μας;

Απέναντι λοιπόν σε αυτούς που μας μέμφονται λέγοντας ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε τις εξετάσεις, γιατί δε θέλουμε να αξιολογηθεί η δουλειά μας, απαντάμε:

  • Τέτοιου τύπου ποσοτικοί και ισοπεδωτικά γενικευμένοι δείκτες δεν αποτιμούν το αποτέλεσμα μιας τόσο σύνθετης διαδικασίας όπως είναι η  διδασκαλία.Η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους. Ας παραδεχτούν δημόσια ότι με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» , με τη χρήση της στρατευμένης έρευνας,  με την εφαρμογή της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας» σκοπεύουν να ανοίξουν  τον δρόμο προς την κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων. Προς τη δημιουργία σχολείων, μαθητών /μαθητριών κι εκπαιδευτικών  πολλών ταχυτήτων. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τι θα συμβεί όταν θα συνδεθούν  τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων με την χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, όπως έχει συμβεί και στο εξωτερικό;

  • Ταυτόχρονα, οι εξετάσεις αυτού του τύπου σκόπιμα αποκόβουν τη σχολική μονάδα από το ιδιαίτερο κοινωνικό, πολιτιστικό, γεωγραφικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί.Κάτι τέτοιο δεν πλήττει τον  κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου;  Έχει φροντίσει το κράτος να εξασφαλίσει  καταρχήν ίσες ευκαιρίες για μόρφωση σε όλα τα παιδιά ; Έχει  καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να αμβλύνει  τις αναπόφευκτες διαφοροποιήσεις που προκαλούνται από τα γεωγραφικά ή πολιτιστικά δεδομένα της κάθε περιοχής; Είναι παιδαγωγικά σωστό για παράδειγμα να αξιολογήσεις  με τον ίδιο τρόπο τις/τους  μαθήτριες/ μαθητές των νησιών της άγονης γραμμής με αυτούς που φοιτούν στα μεγάλα αστικά κέντρα;

  • Υποστηρίζεται ότι τα τεστ θα είναι ανώνυμα. Όμως τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε επίπεδο σχολείου, δήμου και περιφέρειας. Αυτό σημαίνει ότι ένα σχολείο, άρα και οι μαθήτριες/ μαθητές του που έχουν ονοματεπώνυμο, θα μπουν στη δημόσια κριτική. Όχι για να «βελτιωθεί» το σχολείο,  αλλά για να «στοχοποιηθεί». Όσο για την «Τράπεζα θεμάτων» από την οποία θα αντλούνται τα θέματα, η εμπειρία δείχνει ότι έχει σκοπό να δυσκολέψει και να ματαιώσει την προσπάθεια των παιδιών μας.. Είναι εκτός της καθημερινής, σχολικής πραγματικότητας.

  • Εμείς λέμε ότι σε καμία βαθμίδα του το σχολείο δεν πρέπει να μετατρέπεται από έναν χώρο ανάπτυξης δυνατοτήτων και παροχής ευκαιριών στις/στους μαθήτριες/ μαθητές του, σε έναν χώρο όπου τα παιδιά προετοιμάζονται για εξετάσεις. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/ μαθητές του δημοτικού σε μονομερή εξοντωτική κι έντονα ανταγωνιστική δουλειά με στόχο τις υψηλές επιδόσεις στις εξετάσεις, εις βάρος της ολόπλευρης και σφαιρικής μόρφωσής τους. Μήπως δεν έχουμε εμπειρία από αυτό που συμβαίνει στα λυκειακά χρόνια των παιδιών μας;

  • Πώς θα μετρηθούν οι τεράστιες επιπτώσεις που θα υπάρξουν στον ψυχο-συναισθηματικό κόσμο των παιδιών μας; Ποιοι δείκτες θα μετρήσουν το προφίλ του νέου ανθρώπου που θα διαμορφώνεται, όταν θα εκπαιδεύεται τόσο πρόωρα στον στυγνό ανταγωνισμό;Με αυτόν τον τρόπο θα εμπνεύσουμε στη νέα γενιά ιδανικά και κοινωνικές αξίες;


Αγαπητοί γονείς,

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια τώρα τόσο εσείς οι γονείς, όσο κι εμείς οι εκπαιδευτικοί ,διεκδικούμε.Αν θέλουν πραγματική αναβάθμιση, ας επενδύσουν οι ιθύνοντες τα κονδύλια που θα χρειαστούν για την οργάνωση των εξετάσεων, για να καλύψουν μερικά από τα χρόνια ελλείμματα του δημόσιου σχολείου. Για να έχουμε λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ειδικές ανάγκες των μαθητριών/ μαθητών μας , γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα  κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.

Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική». Το λέει για να σας πιέσει. Το λέει γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά σας αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό.Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.

Γιατί αν πραγματοποιηθεί φέτος, από του χρόνου θα αφορά όλους τους μαθητές της  Στ΄ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Αργότερα θα γενικευτεί και σε άλλες τάξεις και μαθήματα, κάτι που προβλέπει ο νόμος. Σας χρειαζόμαστε δίπλα μας στον αγώνα που δίνουμε για να εμποδίσουμε να γίνουν τα σχολεία μας ανταγωνιστικές αρένες, και εσείς μας χρειάζεστε κοντά σας  στον αγώνα υπεράσπισης του αγαθού που λέγεται Ενιαίο 12χρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας.

 

Έγγραφο1


 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»
Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Πόλυ Σύριγγα (210 0022215-6973223771)
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Αργυρούπολη, 8/5/2022
Αρ. Πρωτ.: 41

Προς τα Μέλη του Συλλόγου




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΣ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΔΟΕ


Συναδέλφισσες,οι


-ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ 91η Γ.Σ.ΤΗΣ ΔΟΕ ΣΕ ΔΥΟ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ (ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΙΜΟΥ)


-ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ « Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ». ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ Γ.Σ. ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ:

ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ/ΙΣΣΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ/ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Έγγραφο1

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                 ΠΟΛΥ ΣΥΡΙΓΓΑ



 
More Articles...
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara