Ο καιρος
Who's Online
We have 18 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Aργυρούπoλη, 5/3/2021

«Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ»

Αρ. Πρωτ.:135

Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Προς τα μέλη του Συλλόγου

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)


Βάνια Ξιφαρά: (2109913100/6944334752)

email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Για τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μετά την έκδοση Υπουργική Απόφασης (ΦΕΚ 491-9/1/2021), καλούνται οι σχολικές μονάδες να συντάξουν «εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας» εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ τον περασμένο Μάιο.

Ο εσωτερικός κανονισμός δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Έχει άλλες στοχεύσεις. Επιχειρεί  να περάσει τμηματικά την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, από τη στιγμή που απέτυχε να την περάσει μεμιάς.

Ένας  κανονισμός σχολείου για να είναι εσωτερικός πρέπει να συντάσσεται από τα μέλη του χωρίς καμία έξωθεν παρέμβαση ή έγκριση. Για να είναι παιδαγωγικά έγκυρος  οφείλει να συνδιαμορφώνεται  από τις/τους εκπαιδευτικούς και τις/τους μαθήτριες-ές του μέσα από μία γνήσια συλλογική διαδικασία βαθιάς και συμμετοχικής δημοκρατίας, να επικυρώνεται δε από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Συγκεκριμένα:

  • Ο «εσωτερικός κανονισμός» μόνο εσωτερικός δεν είναι. Θα συντάσσεται πλέον  και με την συμμετοχή του/της Συντονιστή/ριας Εκπαιδευτικού Έργου, της/του εκπροσώπου του οικείου Δήμου, της/του Διευθύντριας-ή και λίγο πιο κάτω ακολουθούν και οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι γονείς. Και φυσικά η απόφαση θα εγκρίνεται από τον/την Διευθυντή- Διευθύντρια Εκπαίδευσης αλλά και τον/την Συντονιστή- Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Δηλαδή ο «εξωτερικός αξιολογητής» των σχολείων θα αποφασίζει και τον δήθεν εσωτερικό κανονισμό.

  • Είναι απορίας άξιο γιατί μια σειρά ζητήματα, που καλύπτονται από το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν αντικείμενα απασχόλησης του Συλλόγου Διδασκόντων (π.χ. σχολικές εκδηλώσεις, δράσεις, πρωτοβουλίες, σχολικός εκφοβισμός), εντάσσονται στα πλαίσια του «εσωτερικού κανονισμού.

  • Στην πράξη υποβαθμίζεται και απαξιώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων αφού για τον εσωτερικό κανονισμό θα αποφασίζει τελικά ο-η Σύμβουλος Σχολικής Ζωής και ο Συντονιστής-Συντονίστρια του Εκπαιδευτικού Έργου.


  • Από τον ΕΚΛ απουσιάζει εντελώς μια σημαντική λέξη. Η λέξη ΔΙΚΑΙΩΜΑ.Κυριαρχούν   μόνο  υποχρεώσεις και ποινές.


  • Το Υπουργείο λες και απευθύνεται  σε εισαγγελικά όργανα  και όχι σε δασκάλες-ους των παιδιών αναφέρεται στην «κατασταλτική» αντιμετώπιση των σχολικών παραπτωμάτων, ενώ σε ζητήματα αντιμετώπισης συμπεριφορών o κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται με την ενίσχυση του ρόλου των στελεχών (Διευθύντριας-ή, Συμβούλου σχολικής ζωής,  και Συντονιστή-ριας του Εκπαιδευτικού Έργου).

  • Υποκριτικά τελείως το Υπουργείο αναφέρεται και στην ανάγκη να ενισχυθεί το αίσθημα ευθύνης των μαθητών-τριών για την ποιότητα του σχολικού χώρου. Δεν θα διαφωνούσε φυσικά κανείς/καμιά με την ανάγκη τα παιδιά να εκτιμούν και να σέβονται τον χώρο του σχολείου. Μήπως όμως πρέπει το κράτος να αρχίσει να φτιάχνει τέτοιους χώρους, «καθαρούς και συντηρημένους χώρους αιθουσών, εργαστηρίων που διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού»;


  • Αντί λοιπόν να φροντίσει για τη σωστή συντήρηση των σχολικών κτιρίων, την κατασκευή νέων , σύγχρονων σχολικών μονάδων  και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε μπορούν τα σχολεία να καλύπτουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, φτάνει μάλιστα στο σημείο να επιβαρύνει τους γονείς με το κόστος επιδιόρθωσης των «φθορών» που θα προκαλέσουν οι μαθητές-τριες (!!). Βρέθηκε, λοιπόν, ο ένοχος για τα κακά χάλια των σχολικών υποδομών.

  • Το Υπουργείο Παιδείας δείχνει τέτοια εμπιστοσύνη στις/στους εκπαιδευτικούς και στην παιδαγωγική τους πείρα που δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το τι θα γίνει με αργοπορημένους μαθητές-τριες και σε τι χώρο θα παραμένουν!!

  • Μάλιστα το Υπουργείο σαν έτοιμο από καιρό θεσπίζει την Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση (μας θυμίζει κάτι;) του εσωτερικού Κανονισμού ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Είναι φανερό ότι τα αντανακλαστικά του Υπουργείου είναι εξαιρετικά σε ότι αφορά την αντιδραστικοποίηση του ρόλου του σχολείου και την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων (βλέπε αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση σχολείων) και σχεδόν ανύπαρκτα όταν πρόκειται για τις αληθινές ανάγκες μας.

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο «εσωτερικός κανονισμός», που μόνο εσωτερικός δεν είναι, σχετίζεται άμεσα με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση». Στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου.

Κανείς δεν είναι ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημερώνουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που πιθανόν αδυνατεί να το αντιληφθεί, ότι όλα αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Πολλά από τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που ξεσπούν μέσα στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε προβλήματα που γεννιούνται έξω από αυτό. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου,  μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα.

Η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι να επιλυθούν αυτά τα προβλήματα, ούτε να στηριχθεί η/ο εκπαιδευτικός της τάξης. Βήμα – βήμα, πατώντας στους νόμους όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων δημιουργούν ένα σχολείο που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό καλείται να λύσει ως «αυτόνομη» οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων. Αν δεν τα καταφέρνει θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές-τριες.

  • Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό».

  • Κανένα σχολείο να μην προστρέξει στη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού» μέχρι ο κλάδος να τοποθετηθεί συνολικά. Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της ΔΟΕ που σας έχουμε ήδη αποστείλει, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης εσωτερικού κανονισμού πριν δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την Ομοσπονδία, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα».

Από το ΦΕΚ δεν ορίζεται κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αλλά αναφέρεται συνολικά για το έτος 2020 -2021.

  • Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν θέση στο ζήτημα



Για το Δ.Σ

Η Πρόεδροs Έγγραφο1 Η Γραμματέας

Αγγελονίδη Χριστίνα                                                                                   Ξιφαρά Βάνια

Last Updated (Monday, 08 March 2021 09:01)

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara