Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θουκυδίδης
Όλοι αύριο Πέμπτη 8 Ιουνίου στις 7.30 μ.μ. στη μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο υγείας.
Μέσα σε λίγα μόλις 24ωρα θρηνούμε 2 ακόμα αδικοχαμένους συνανθρώπους μας. Την τελευταία της πνοή σε καρότσα άφησε μία 64χρονη στην Κω ,που έπρεπε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο, επειδή το μοναδικό ασθενοφόρο σε ένα ακόμα τουριστικό νησί, ήταν σε άλλο περιστατικό.
Μία 19χρονη έγκυος στη Νέα Μάκρη Αττικής πέθανε αβοήθητη επειδή το ασθενοφόρο δεν έφτασε έγκαιρα.
Καθόλου τυχαία περιστατικά. Διαχρονική η εγκληματική πολιτική όλων των κυβερνήσεων που θεωρεί την υγεία και τη ζωή μας κόστος και υπεύθυνη για αυτή την κατάσταση.
Κυνικότατος ο πρώην υπουργός υγείας Θ. Πλεύρης ομολόγησε σε δήλωσή του με αφορμή τα 2 τραγικά περιστατικά, ότι δε συμφέρει το κράτος των επιχειρηματικών ομίλων και τις κυβερνήσεις τους να ενισχυθεί αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα υγείας, ψάχνοντας "σταθμάρχες" να φορτώσει τις ευθύνες της πολιτικής τους.
Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώνεται ότι στα "κοστολογημένα" προγράμματα των κυβερνήσεων, δεν χωράει η πλήρης στελέχωση με μόνιμο προσωπικό του ΕΚΑΒ, η ανάπτυξη, ανανέωση και πλήρη τεχνική υποστήριξη του στόλου με τον αναγκαίο αριθμό σύγχρονων επίγειων – πλωτών – εναέριων ασθενοφόρων μέσων.
Την ώρα που με βάση τον πληθυσμό της Αττικής, ο συνολικός αριθμός των ασθενοφόρων που απαιτούνται για την κάλυψή του είναι τουλάχιστον 100 (ασθενοφόρα επειγόντων και κινητών μονάδων), από αυτά επιχειρούν μόνο τα 45 με 50 ασθενοφόρα επειγόντων και 6 με 8 Κινητές Μονάδες, από τις οποίες οι μισές μόνο διαθέτουν ιατρό για την πρωινή και απογευματινή βάρδια αντίστοιχα.
- Καθημερινά τριάντα περίπου ασθενοφόρα είναι ακινητοποιημένα λόγω βλάβης.
- Την ώρα που το προσωπικό του ΕΚΑΒ, αρκεί μετά βίας να καλύψει τις ανάγκες επάνδρωσης 50 με 55 ασθενοφόρων, οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο που στην πλειοψηφία τους αφορούν συμβασιούχους ενώ συνταξιοδοτείται πολλαπλάσιος αριθμός διασωστών.
Ως εδώ! Τα δάκρυα στέγνωσαν! Η οργή ξεχειλίζει!
Όλοι αύριο Πέμπτη 8 Ιουνίου στις 7.30 μ.μ. στη μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο υγείας.
Δεν περιμένουμε ούτε στιγμή. Κάθε λεπτό, κάθε ώρα, κάθε μέρα αναμονής μας στοιχίζει "ακριβά"!»
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Για τους μόνιμους διορισμούς που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας
Την Τετάρτη 24/5/2023 ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας 3.449μόνιμοιδιορισμοί εκπαιδευτικών. Ευχόμαστε σε όλους τους συναδέλφους καιτις συναδέλφισσες καλή τοποθέτηση και καλή σταδιοδρομία αν και οιπερισσότεροι/ες δουλεύουν ως αναπληρωτές
/ριες εδώ και χρόνια στα δημόσιασχολεία.
Οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια είναι αποτέλεσμα των αγώνων του κλάδου για μόνιμηκαισταθερήεργασία, για κάλυψη των τεράστιων κενών στα σχολεία με μόνιμους εκπαιδευτικούς, κάτι που αποτελεί πρωτίστως παιδαγωγικό ζήτημα.
Κανένα από τα κόμματα που κυβέρνησαν από το 2010 και μετά δεν έχει τοδικαίωμα να πανηγυρίζει, ούτε να παρουσιάζει παρουσιάζει τουςδιορισμούςστηνεκπαίδευση ως χάρη. ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ επέβαλαν στη δημόσιαεκπαίδευση καθεστώς 10ετους αδιοριστίας και ταυτόχρονα διόγκωσαν τοναριθμό των συμβασιούχων που σήμερα αγγίζει το 30% του συνόλου τωνεκπαιδευτικών.
Οι διορισμοί των τελευταίων ετών είναι πραγματικά σταγόνα στον ωκεανό των πραγματικών αναγκών στα σχολεία. Μόνο τη φετινή σχολική χρονιά(2022 – 2023) ο αριθμός των αναπληρωτών άγγιξε τους 50.000. Οι φετινοίμόνιμοι διορισμοί, από τους οποίους αποκλείεται όλο το λεκανοπέδιο τηνΑττικής, δεν καλύπτουν ούτε καν το 100% των φετινών συνταξιοδοτήσεων!!
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί να αξιοποιήσει με τον πιο χυδαίο τρόπο τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς για να προωθήσει την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, συνδέοντάς την με τη μονιμοποίησή τους, με την αποδοχή της «ατομικήςαξιολόγησης».
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
-
Το επόμενο διάστημα χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για την κάλυψηόλων των κενών στα σχολεία με μόνιμους διορισμούς, για μονιμοποίησηόλων των αναπληρωτών/τριών, για μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις,για αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια.
-
Χρειάζεται να κλιμακωθεί ο αγώνας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και η απαίτηση για άμεση μονιμοποίηση όλων τωννεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
-
Με ενότητα όλων των εκπαιδευτικών, με αποφασιστική συσπείρωση στασωματεία μας και μέτωπο απέναντι στην όποια επόμενη αντιλαϊκή κυβέρνησημπορούμε να επιβάλουμε το δίκιο μας και να αποτρέψουμε την επίθεση που θα ενταθεί.
Υ.Γ. Συνιστούμε στον αιρετό της ΔΑΚΕ Π.Ε. στο ΚΥΣΠΕ να δείξει λίγο αυτοσυγκράτηση, γιατί το περιεχόμενο των ανακοινώσεών του παραπέμπει περισσότερο σε γραφείου τύπου του Υπουργείου παρά σε εκπρόσωπο εργαζομένων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Να διορθωθούν εδώ και τώρα τα λάθη στον ΟΠΣΥΔ!
Κανένας κόπος και καμία θυσία των συμβασιούχων εκπαιδευτικών δε θα πάει χαμένη εξαιτίας ενός ψηφιακού λάθους!
Τις τελευταίες μέρες συναντώνται πάρα πολλά παραδείγματα συναδέλφων συμβασιούχων που βλέπουν στον πίνακα του ΟΠΣΥΔ λάθος καταχωρίσεις ή και πολλές φορές μη καταχωρίσεις των μεταπτυχιακών τους, των πτυχίων Αγγλικών, ακόμη και των πιστοποιητικών τέκνων που πρέπει να φαίνονται για τη μοριοδότηση στους πίνακες του ΑΣΕΠ. Την ώρα που η κυβέρνηση της ΝΔ έκανε σημαία της το περιβόητο «ψηφιακό κράτος», φαίνεται για άλλη μια φορά ότι αυτό είναι αποτελεσματικό για να πληρώνουμε τον ΕΝΦΙΑ, την υπέρογκη φορολογία μας, να χάνουμε τα σπίτια μας από τους πλειστηριασμούς, αλλά όχι για να μπούνε απλά σε ένα πρόγραμμα αυτά που με κόπους και θυσίες έχουμε ακριβοπληρώσει για να αποκτήσουμε.
Μέσα σε όλη αυτή την αγωνία των συμβασιούχων εκπαιδευτικών έρχεται να προστεθεί και η ειρωνία ή στην καλύτερη το αλαλούμ από διευθύνσεις εκπαίδευσης και Υπουργείο σχετικά με τις ευθύνες για τη διόρθωση των λαθών και των παραλείψεων.
Φτάνει πια! Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν το λογικό!Να καταχωρηθούν σωστά από το κράτος όλα αυτά τα «προσόντα» που το ίδιο ζητά από ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
αυτούς για να μπορούν να είναι στις λίστες του ΑΣΕΠ.
Κανένας συνάδελφος να μην αδικηθεί λόγω λάθους της πλατφόρμας ή του Υπουργείου! Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν άμεσα το σωματείο για τυχόν παραλείψεις και προβλήματα. Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΔΕΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ!
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ! ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Γνωρίζουμε και έχουμε επισημάνει σταθερά ότι δεν είχαμε και δεν έχουμε καμία αυταπάτη ότι όποια αντιλαϊκή κυβέρνηση κι αν προκύψει από τις εκλογές , θα πάρει πίσω την αξιολόγηση, εφόσον όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν μέχρι τώρα πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και ακολουθούν πιστά τις εντολές τους! Επίσης γνωρίζουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια βρήκαν ανυπέρβλητο τείχος στη μαζική, συλλογική δράση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Σωματείων μας, αλλά και των συλλογικών οργάνων των γονέων! Έτσι θα γίνει και τώρα!
Δεν περιμέναμε ούτε περιμένουμε σωτήρες! Όλουςαυτούς που έχουν διαλύσει τις ζωές μας, μας έχουν τσακίσει οικονομικά κι απ’ την άλλη χαρίζουν απλόχερα στο Κεφάλαιο προνόμια και χρήμα! Δεν τους φοβόμαστε!
Παίρνουμε την ευθύνη! Αντιστεκόμαστε και ταυτόχρονα παλεύουμε για να επιβάλουμε ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές και σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας. Κάνουμε υπόθεση δική μας τη βελτίωση της ζωής μας, τη μόνιμη δουλειά που όλοι δικαιούμαστε, βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες!
Συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του Συλλόγου μας και του Κλάδου συνεχίζουμε τη μάχη! Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας! Και το δίκιο έχει τη «συνήθεια» να επιβάλλεται όταν το διεκδικούμε με σθένος και ασυμβίβαστα!
Στη βάση αυτή δηλώνουμε απεργία αποχή σε κάθε επικοινωνία του Συμβούλου Εκπαίδευσης – αξιολογητή και επικοινωνούμε με το Δ.Σ. του Συλλόγου μας αμέσως. Αν ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας δηλώνουμε στάση εργασίας που έχουν κηρύξει η ΔΟΕ και ο Σύλλογός μας (1 ως 3 ώρες) για να μη γίνει.
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Για τα ερωτηματολόγια της ιδιωτικής εταιρείας ICAP ADVISORY σχετικά με την Ειδική Αγωγή
Πριν λίγες ημέρες το ΥΠΑΙΘ έστειλε έγγραφο στις σχολικές μονάδες με θέμα: «ΓνωστοποίησηΔιαδικασιών Έρευνας των Δράσεων Ειδικής Αγωγής», το οποίο απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούςμαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της χώρας από το σχ.έτος 2014-15, με ορίζοντα συμπλήρωσής του τις 31/5/2023. Η έρευνα αυτή, ανατέθηκε όχι σε κάποιο δημόσιο φορέα, όχι σε κάποιο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αλλά στην ιδιωτική εταιρία «ICAP ADVISORY»!
Βλέπουμε για μια ακόμη φορά, να ανοίγεται διάπλατα η πόρτα στους ιδιώτες και τους επιχειρηματίεςστον χώρο της εκπαίδευσης και δη στον πολύπαθο αλλά και ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και από την άλλη να μένουν στο περιθώριο, η Πανεπιστημιακή κοινότητα και δημόσιες δομές για τη διεξαγωγή τέτοιων ερευνών.
Την ίδια στιγμή όχι μόνο δίνουν ζεστό χρήμα στην εν λόγω εταιρία, την ώρα που ο χώρος της Ειδικής Αγωγής στενάζει, αλλά ταυτόχρονα μια σειρά από ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα θα εισρεύσουν στις βάσεις δεδομένων τους! Για όλον αυτό τον όγκο πληροφοριών και δεδομένων κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ούτε για την ασφάλειά τους ούτε για τους σκοπούς που η εταιρία θα τα χρησιμοποιήσει.
Αντί να δοθεί γενναίο κονδύλι, ώστε στο 2023 η Ειδική Αγωγή να μη μένουν χωρίς στέγη ειδικά σχολεία , να μη «φιλοξενούνται» ειδικά σχολεία σε ιδιωτικές εταιρείες, να μη στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια, ή να στοιβάζονται σε μικρές και λίγες αίθουσες ...Αντί να καλυφθούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά, να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση στο περιεχόμενό της και φυσικά ΚΑΘΕ παιδί να τυγχάνει της φροντίδας που έχει ανάγκη, το ΥΠΑΙΘ προτιμά να βρίσκεται στην αντίπερα όχθη, να μοιράζει πιθανά χρήματα του ΕΣΠΑ στους ιδιώτες!
Ενημερώνουμε τις/τους συναδέλφισσες/ους αλλά και τους γονείς και οποιονδήποτε αφορά η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, πως αυτή δεν προκύπτει από κάπου ότι είναι υποχρεωτική.
Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες αλλά και τους γονείς να μη συμπληρώσουν το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο.
Το ΥΠΑΙΘ άμεσα, να σταματήσει την έρευνα μέσω της ιδιωτικής εταιρίας και να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες Πανεπιστημιακές και δημόσιες δομές.
Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα θέση.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ
Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ «o Θουκυδίδης» εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συναδέλφους του 47χρονου εργάτη που έχασε τη ζωή του χθες στα ναυπηγεία στο Πέραμα.
Ακόμη 2 εργάτες τραυματίστηκαν σοβαρά και νοσηλεύονται. Κανένα μέτρο ασφάλειας, ούτε τεχνικός ασφαλείας δεν υπήρχαν, όπως αναφέρει το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας που βρίσκεται στο σημείο από την πρώτη στιγμή.
Μόνο τον τελευταίο μήνα μετράμε νεκρούς και τραυματίες στα ναυπηγεία Ελευσίνας, στα ναυπηγεία της Σύρου, στα ναυπηγεία Σπανοπουλου.
Ενώ η Κυβέρνηση πανηγύριζε, οργάνωνε φιέστες, και ο Υπουργός Γεωργιάδης προκαλούσε μιλώντας για «χαμογελαστά πρόσωπα» οι εργαζόμενοι πάλευαν ενάντια στην αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία, για μέτρα προστασίας της ζωής και της ασφάλειας των εργαζομένων σε Πέραμα, Σκαραμαγκά, Ελευσίνα, Σύρο.
Από την αρχή του 2023 το συνδικάτο έχει πραγματοποιήσει τέσσερις απεργίες με την κυβέρνηση, την μεγαλοεργοδοσία, τους ανθρώπους της, καθώς και ορισμένα ΜΜΕ, να τρομοκρατούν, να συκοφαντούν. Τέτοια ανάπτυξη θέλουν με την εκμετάλλευση να απογειώνεται, με αποτέλεσμα, εργαζόμενοι να μην γυρνάνε ζωντανοί στο σπίτι τους, στις οικογένειες τους.
Δεν θα μετράμε νεκρούς για τα κέρδη τους!Δεν θα γίνουν οι χώροι δουλειάς κοιλάδες των ΤεμπώνΔυναμώνουμε τον αγώνα μαζί με όλους τους κλάδους για μέτραυγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς!Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Και νέα προσφυγή του ΥΠΑΙΘ στις 8/5, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ενάντια στον διαγωνισμό της λεγόμενης «ελληνικής P.I.S.A.»
Ο αυταρχισμός και οι απαγορεύσεις της κυβέρνησης δε θα περάσουν!
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ο Θουκυδίδης», προκηρύσσει στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 12:00 και για όσες ώρες χρειάζεται κάθε συναδέλφισσα/ος ,την Τετάρτη 10 Μάη, προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» στην πράξη!
Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ - ΟΟΣΑ ! Μπλοκάρουμε τις εξετάσεις PISA!
Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση απαιτεί η αγορά!
Στις 10 Μαΐου καλούνται, και πάλι πιλοτικά, να δώσουν εξετάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου προκειμένου το υπουργείο παιδείας «να χαράξει εκπαιδευτική πολιτική βάσει δεδομένων». Στο σύλλογό μας έχει επιλεγεί ένα Δημοτικό σχολείο, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης..
Ο κόσμος της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, μαθητές/ριες, γονείς όπως αντιστάθηκαν και πέρυσι, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, έτσι θα το κάνουν και φέτος!
Η διενέργεια των εξετάσεων αυτών έχει αποφασιστεί για εμάς και χωρίς εμάς στο νόμο 4823/2021 (Άρθρο 104, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος). Είναι κομμάτι αυτού του νόμου και αναπόσπαστο κομμάτι της ατομικής μας αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας με την οποία είμαστε αντίθετοι-ες μιας και θα απαγορεύσει κάθε εναπομείνουσα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο δημόσιο σχολείο, μετατρέποντάς το σε ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για μαθητ(ρι)ές, γονείς και εκπαιδευτικούς, συσχετίζοντας τα αποτελέσματά της άμεσα με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Άλλωστε η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να στηρίξει τους μαθητές και τα δημόσια σχολεία . Αιτήματα που χρόνια τώρα ο κλάδος αναδεικνύει, όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε όλα τα σχολεία, ειδικά μετά την όξυνση των προβλημάτων που κληρονομήσαμε από την πανδημία και την τραγική διαχείριση των κλειστών σχολείων, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.
Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε «φροντιστήρια» όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, τη γνώση, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά.
Η τρομοκρατία, ο αυταρχισμός και οι απειλές δεν μας φοβίζουν. Το έχουμε αποδείξει. Ο κλάδος συντεταγμένα, αξιοποιώντας όλα τα μέσα, θα αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Τα σχέδια της κυβέρνησης θα μείνουν στα χαρτιά!
Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ
ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.Ελληνικού-Αργυρούπολης,Αλίμου «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ» καταδικάζει ένα ακόμα περιστατικό διοικητικής αυθαιρεσίας, αυταρχισμού και τρομοκράτησης συναδέλφων που έρχεται να προστεθεί στα πάρα πολλά άλλα τέτοιου είδους που έχουν καταγγελθεί και από άλλους εκπαιδευτικούς συλλόγους πανελλαδικά εις βάρος εκπαιδευτικών οι οποίοι τάσσονται με τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων και με το συμφέρον του κλάδου.
Μετά την εναντίωση της εκπαιδευτικού Ελένης Παπασταύρου, που υπηρετεί στο 14ο Δ.Σ. Ηρακλείου Κρήτης, στη συστηματική και αυθαίρετη προσπάθεια της Διευθύντριας του σχολείου να ανατρέπει μονομερώς τις ειλημμένες αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, ακολούθησε αναφορά της διευθύντριας του σχολείου εις βάρος της για «αναξιοπρεπή και ανάρμοστη συμπεριφορά». Ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης προχώρησε τη διαδικασία για την πειθαρχική δίωξη της εκπαιδευτικού επιδεικνύοντας αντίστοιχη αυταρχική συμπεριφορά και προσπάθεια τρομοκράτησης, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις του ΣΕΠΕ Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλου» μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που διαψεύδουν όλες τις κατηγορίες.
Δεν είναι τυχαίο ότι η εκπαιδευτικός πρωτοστατεί στην οργάνωση των αγώνων ενάντια στην περαιτέρω υποβάθμιση, υποχρηματοδότηση των σχολείων, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η κορυφή του παγόβουνου μιας απαράδεκτης προσπάθειας της κυβέρνησης, του ΥΠΑΙΘ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, με σκοπό τη φίμωση, τρομοκράτηση και τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να μην απαντήσουν αγωνιστικά και οργανωμένα στην επίθεση που δέχονται στα δικαιώματά τους και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Για να μην αμφισβητείται η πολιτική της παιδείας των πολλών ταχυτήτων και της ημιμάθειας, το σχολείο της «αξιολόγησης», της κατηγοριοποίησης και της ταξικής διαφοροποίησης, που διαμόρφωσαν οι αντιδραστικές νομοθετικές ρυθμίσεις όλων των κυβερνήσεων. Η τρομοκρατία δε θα περάσει!!
-
Απαιτούμε να σταματήσει κάθε πειθαρχική δίωξη εις βάρος της συναδέλφου Ελένης Παπασταύρου!
-
Καλούμε τη ΔΟΕ να συνδράμει στη στήριξη της συναδέλφου με όλα τα μέσα!
-
Στηρίζουμε την κινητοποίηση ενάντια στη συνδικαλιστική δίωξη της συναδέλφου την Παρασκευή 5 Μαΐου 2023 στις 14:00 στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΜΕΡΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στις 28/3 καταγγείλαμε ότι η δημοτική αρχή Ελληνικού – Αργυρούπολης ερήμην των διευθύνσεων και του προσωπικού των 2ου Δημοτικού Σχολείου και ΕΠΑΛ Αργυρούπολης αποφάσισε να εγκαταστήσει στις οροφές τους, σύστημα θερμικών και οπτικών καμερών 24ωρης λειτουργίας, με πεδίο δράσης το οικογενειακό πάρκο Αργυρούπολης και το πάρκο Αφροδίτης, αλλά και τα ίδια τα σχολεία, όπως αναφέρεται στη Μελέτη του έργου.
Στο διάστημα που μεσολάβησε η διεύθυνση του 2ου Δημοτικού Αργυρούπολης ζήτησε εγγράφως από τη διοίκηση του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης να πληροφορηθεί εάν υπάρχει η προβλεπόμενη από το νόμο Μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου σχετικά με την Προστασία Δεδομένων καθώς επίσης τον λόγο για τον οποίο δε ζητήθηκε η άποψη του Διδακτικού Προσωπικού και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.
Ένα μήνα μετά, η απάντηση του αντιδημάρχου Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας κ. Κρητικού βρίθει αγένειας,ενώ δεν απαντά στα συγκεκριμέναερωτήματα. Ο αντιδήμαρχος ασκεί κριτική στη διευθύντρια γιατί δεν ρώτησεπριν κάνει εσφαλμένεςσκέψεις, την πληροφορεί ότι έγινε όχημα αντιπολιτευτικών σκοπιμοτήτων και τέλος απαντά ότι στην ταράτσα του σχολείου θα τοποθετηθεί μόνο αισθητήρας θερμικής ανίχνευσης για την προστασία του Οικογενειακού Πάρκου ο οποίος δεν έχει δυνατότητα να κοιτά στο προαύλιο.
O κ. αντιδήμαρχος δεν μπορεί να χρησιμοποιεί τη θέση του για να κάνει προσωπικές επιθέσεις και πολιτική προπαγάνδα. Είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει και να σέβεται τις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού και των στελεχών εκπαίδευσης.
Ας απαντήσει συγκεκριμένα και όχι με υπεκφυγές.
Γιατί δεν εκπονήθηκε η Μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και δε ζητήθηκε η άποψη του Διδακτικού Προσωπικού και του Συλλόγου Γονέων; Μήπως γιατί η αγορά του εξοπλισμού έπρεπε να γίνει βρέξει – χιονίσει, χωρίς να ερευνηθούν ηπιότεροι τρόποι για την προστασία του πρασίνου και του εξοπλισμού των πάρκων;
Ισχυρίζεται ο κ. αντιδήμαρχος ότι στο ταρατσάκι του κλιμακοστασίου του 2ου ΔημοτικούΣχολείου θα τοποθετηθεί μόνο αισθητήρας θερμικής ανίχνευσης και ότι η θέση του αποκλείει πως θα βλέπει το προαύλιο ή άλλους χώρους του σχολείου. Τον διαψεύδει η εγκεκριμένη Μελέτη της Υπηρεσίας Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας.Σελ.2,3 της Τεχνικής Έκθεσης: Επιπλέον όφελος της εγκατάστασης του παραπάνω συστήματος αναμένεται να είναι ο περιορισμός τωνεπανειλημμένων φθορών και των βανδαλισμών δημοτικών εγκαταστάσεων …. (σ.σ. παρατίθεται λίστα δημοτικών εγκαταστάσεων μεταξύ των οποίων το2ο ΔημοτικόΣχολείο Αργυρούπολης). Σελ. 6 της Τεχνικής ΄Εκθεσης:Οι νέες Θερμικές-Οπτικές κάμερες ……. θα λειτουργούν αδιάλειπτα.Η ημισφαιρική κάμερα θα καλύπτει όλη την περιοχή γύρω από το σταθμό βάσης για την συνολικήεπιτήρηση της περιοχής του σταθμού, με στόχο την ασφάλεια και την αποτροπή βανδαλισμών. Σελ.9,10 της Τεχνικής Έκθεσης: Θέση μονάδας2ο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης: Προβλέπεται να τοποθετηθούν τρεις θερμικές κάμερες 25° με τρεις οπτικούς αισθητήρες και μία ημισφαιρική κάμερα, για την συνολική επίβλεψη 360° τουσταθμού βάσης/ μονάδας.
Αν εφαρμόσουμε στοιχειώδεις αρχές της γεωμετρίας, θα διαπιστώσουμε ότι μία κάμερα που τοποθετείται σε στύλο ύψους τουλάχιστον 3 μ. στο ταρατσάκι του κλιμακοστασίου του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης και βλέπει την αυλή του σχολείου αλλά και τη βλέπουν τα παιδιά.Το σχολείο όμως είναι χώρος μέσα στον οποίο διαμορφώνεται η προσωπικότητα και η συνείδηση των μαθητών και των μαθητριών. Η διαμόρφωση γίνεται πολύπλευρα και αφορά τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στην αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους από τη σχολική τάξη μέχρι το προαύλιο. Οι κάμερες παρακολούθησης αποτελούν ωμή παρέμβαση στη ζωή των μαθητών και των μαθητριών ενός σχολείου που βρίσκονται σε ευαίσθητες μικρές ηλικίες. Είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά απαράδεκτο να «διδάσκονται» τα παιδιά ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται και αυτό να έχει συνέπειες στη στάση τους, στο πώς κινούνται και εκφράζονται.
-
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να ασχοληθεί με όσα πραγματικά αξίζουν. Με τον δευτεροβάθμιο αντισεισμικό έλεγχο των σχολικών κτηρίων που δεν έχει γίνει ακόμη, με τη συντήρηση των υπαρχόντων και την ανέγερση νέων σύγχρονων διδακτηρίων, με την καθαριότητα και τη φύλαξήτους με μόνιμο προσωπικό, με τη σίτιση των μαθητών και μαθητριών. Οι αύλειοι χώροι των σχολείων να αποδίδονται και πάλι στα παιδιά για ελεύθερες / δωρεάν δραστηριότητες αθλητισμού, για αθλοπαιδιές, να αποτελούν ζωντανές κυψέλες νεανικής δημιουργίας στον ελεύθερο χρόνο τους.
-
Η σχολική κοινότητα δεν αποδέχεται τις κάμερες,την παρακολούθηση της σχολικής ζωής και του δημόσιου βίου , τον αυταρχισμό και τη χειραγώγηση.
-
Υποστηρίζουμε το Σύλλογο Διδασκόντων 2ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης σε κάθε νόμιμη ενέργειά του κατά της τοποθέτησης καμερών στο σχολείο.
-
Απαιτούμε από τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας κ. Κρητικό, να ανακαλέσει τους απαράδεκτους και προσβλητικούς ισχυρισμούς του σε βάρος της διευθύντριας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗΧΡΗΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
Για τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA»
που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ
Το ΥΠΑΙΘ, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις του κλάδου, προχωρά για δεύτερη συνεχή χρονιά σχεδόν με πανομοιότυπο τρόπο, σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού ( 5ο ΔΣ Αργυρούπολης) και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις που θα διεξαχθούν στις 10/5, θα αφορούν και φέτος στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και θα υλοποιηθούν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τουλάχιστον 6.000 μαθητών σε ανώνυμη βάση, από τουλάχιστον 600 συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Εάν την περσινή χρονιά τα σωματεία των εκπαιδευτικών κάναμε προσπάθεια να αποκαλύψουμε τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, φέτος οι δηλώσεις της υπουργού, οι πράξεις αλλά και η έκθεση της εκτίμησης του περσινού διαγωνισμού είναι τόσο αποκαλυπτικά που διαγράφουν οποιαδήποτε αμφιβολία μπορεί να υπήρχε.
Πρώτον, το επιχείρημα ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων τύπου PISA θα βοηθήσουν στη βελτίωση των αναλυτικών προγραμμάτων το έχει ακυρώσει η ίδια η κυβέρνηση, αφού τα αναλυτικά προγράμματα γράφτηκαν πριν τις εξετάσεις, σήκωσαν θύελλα αντιδράσεων από τις επιστημονικές ενώσεις και τα σωματεία των εκπαιδευτικών και μετά τα αποτελέσματα των εξετάσεων δεν υπήρξε πρακτικά καμία αλλαγή.
Δεύτερον, οποιαδήποτε εκτίμηση, μετά την συγγραφή, θα μπορούσε να ήταν χρήσιμη κατά την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να προσδιοριστούν τα αποτελέσματα. Το υπουργείο εκτιμά ότι «σε επίπεδο διατύπωσης προτάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής σημειώνεται ότι η ανάγκη ενίσχυσης της κριτικής σκέψης των μαθητών, όπως προέκυψε μέσα από την πρώτη εφαρμογή των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα, συνιστά κυρίαρχη βάση στην οποία θεμελιώνονται οι προωθούμενες αλλαγές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με αφετηρία την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών» πριν καν αυτά εφαρμοστούν. Έχουμε δηλαδή την παγκόσμια επιστημονική πρωτοτυπία η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας για ένα επιστημονικό έργο να γίνεται αφού σχεδιαστεί και πριν υλοποιηθεί!!!
Τρίτον, η ίδια υπουργός χαρακτηρίζει αυτές τις εξετάσεις ως έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης δηλαδή των σχολείων που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών.
Τέταρτον, η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Αιτήματα που χρόνια τώρα ο κλάδος αναδεικνύει, όπως η κατάσταση της σχολικής στέγης και των υποδομών, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία, ειδικά μετά την όξυνση των προβλημάτων που κληρονομήσαμε από την πανδημία και την τραγική διαχείριση των κλειστών σχολείων, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.
Ποια είναι λοιπόν η πραγματική στόχευση; Έχουμε αρκετή πείρα τόσο από τις «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» της χώρας μας αλλά και της ΕΕ και το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.
Ακόμα και το όνομα που δόθηκε (ελληνική PISA), όσο οξύμωρο και αν είναι να βαφτίζεται ελληνικό το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (Programme for International Student Assessment), δεν είναι καθόλου αθώο. Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και, όπως μας πληροφορεί το ΙΕΠ, «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα» και συνεχίζει «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». Για αυτό βάζει στόχο για τα εκπαιδευτικά συστήματα «την προσέλκυση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα, οι οποίοι διαρκώς θα εκπαιδεύονται με αξιολογήσεις και επιμορφώσεις και θα κρατούν τους καλύτερους».
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι τελείως διαφορετικά και αποκαλυπτικά. Το παρακάτω γράφημα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού το 2009 δείχνει την άμεση σύνδεση των αποτελεσμάτων με την κοινωνικο-οικονομική προέλευση των μαθητών. (SES: κοινωνικοοικονομική τάξη).
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων της PISA αλλά και άλλων πανομοιότυπων τύπων, όπως είναι τα SAT's στην Αγγλία, δε μας δείχνουν απλά το προφανές, ότι μέσα στο σχολείο αντανακλώνται οι ταξικές ανισότητες της κοινωνίας, αλλά τις οξύνουν κιόλας, αφού τα σχολεία κατηγοριοποιούνται με βάση αυτές μέσω της σύγκρισης των επιδόσεων των μαθητών του σχολείου με το μέσο όρο.
Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών, πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, οι μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι’ αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!
Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, όλοι εμείς που κρατήσαμε όρθια τα σχολεία τα τελευταία χρόνια κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, γνωρίζουμε ότι η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές. Αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι του είναι άλλοι. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη.
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας να αντισταθούμε σε αυτό.
-
Εδώ και τώρα απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».
-
Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.
-
Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν αυτή τη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, η εφαρμογή της «ελληνικής PISA».
-
Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν, πανελλαδική στάση εργασίας για τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.
Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!
Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Συμμετέχουμε ακόμα πιο αποφασιστικά στην απεργία – αποχή από την «ατομική αξιολόγηση»!!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ