Συνεχίζουμε με τα ενιαία κείμενα, ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!!!

Κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. της Δ’ Αθήνας

Αργυρούπολης-Αλίμου-Ελληνικού «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», ΓΛΥΦΑΔΑΣ-ΒΑΡΗΣ-ΒΟΥΛΑΣ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, Καλλιθέας- Μοσχάτου «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ-ΕΛΛΗ-ΑΛΕΞΙΟΥ»,Νέας Σμύρνης «Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ», ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ,  «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ» 

 

Συνεχίζουμε με τα ενιαία κείμενα, ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!!!

Η  μάχη μας για την υπεράσπιση των σχολείων μας, των μαθητών/τριών μας και του παιδαγωγικού μας έργου συνεχίζεται και θα συνεχισθεί μέχριτέλους..

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 /10 ΣΤΙΣ 12:00 στη Δ’ Δ/νση . Οι σύλλογοί μας κηρύσσουν διευκολυντική στάση εργασίας από μία έως τρεις ώρες

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Παρά τις επανειλημμένες και αναλυτικές απαντήσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών στις αυθαίρετες και  παράνομες  ενέργειες του Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιωάννη Κουμέντου,

  • παρά την αναλυτική και τεκμηριωμένη νομική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας,
  • παρά τις επανειλημμένες και αναλυτικές απαντήσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας σε έγγραφα των δύο προηγουμένων Γ.Γ του ΥΠΑΙΘΑ,-ο Διευθυντής της ΔΙΠΕ Δ’ Αθήνας επανέρχεται με νέα εγκύκλιό του η οποία αποτελεί μνημείο παράνομων προτροπών, παραπλάνησης, διοικητικών πιέσεων και εκβιασμού με σκοπό την επιβολή άποψης και τη φίμωση των Συλλόγων Διδασκόντων. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η εγκύκλιος αυτή συνοδεύεται από παράνομες προφορικές εντολές κατά τη διάρκεια των διοικητικών συναντήσεων με τους/τις Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων.

Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να διαφυλάξουν την δημοκρατική, συλλογική λειτουργία των σχολείων και να αγνοήσουν παράνομες οδηγίες ή προτροπές σε παράνομες ενέργειες.

Βήματα για τις επικείμενες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, είναι απαραίτητο να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί και επίμονοι, στην τήρηση της διαδικασίας και της ουσίας:

  1. 1. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι Σύλλογοι Διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίαση τους. Από τη στιγμή που ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάσει και αποφασίσει δεν νομιμοποιείται ΚΑΝΕΝΑΣ να προβεί σε αναθέσεις, ούτε να αμφισβητεί τις αποφάσεις του.
  2. 2. Αν η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας  αρνείται ή κωλυσιεργεί να συγκαλέσει Σύλλογο Διδασκόντων, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος (αρ. 15 του ΠΔ 79), βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση, με το συγκεκριμένο θέμα και με  ημερομηνία πριν τη λήξη της προθεσμίας. Η Διεύθυνση υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων.
  3. 3. Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα κείμενα που έχουν αποσταλεί από την Ομοσπονδία, δηλαδή σχέδια δράσης και στόχους του κάθε σχεδίου δράσης, συγκροτούμε ομάδα/ες εκπαιδευτικών και ορίζουμε τους/τις συντονιστές/τριες. Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να καταθέσει την πρότασή του, τη συμφωνία ή τη διαφωνία του. Ακολουθεί ψηφοφορία και απόφαση.
  4. Προσοχή: Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, πρέπει να είναι σαφής, όπως την περιγράψαμε, να καταγραφεί στο βιβλίο πρακτικών, όπως ενδεικτικά αναφέρεται στα απεσταλμένα σχέδια πρακτικού.
  5. 5. Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί ως έχει η απόφαση στη σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. Αν υπάρχει παράνομη άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, ενημερώνουμε το Σύλλογο Εκπαιδευτικών για τις περαιτέρω ενέργειές μας.
  6. Η ονομαστική αναφορά στο Πρακτικό αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρέωση ή απειλή. Δηλαδή η ονομαστική αναφορά γνώμης, πρότασης, διαφωνίας καταγράφεται μόνο αν το ζητήσει όποιος/α εκπαιδευτικός θέλει να αναφερθεί το όνομά του.
  7. Στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων έχει την ιδιότητα του προέδρου της συνεδρίασης ο Δ/ντής/ντρια. ΦΕΚ 1340/2002, Άρθρο 37 Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων (Σ.Δ.) Πρόεδρος του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στον Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισόβαθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό. Άρα η συνεδρίαση μπορεί πάντα να ολοκληρωθεί.

8.Είναι δυνατόν σε θέμα το οποίο συζητείται να μη γίνεται ψηφοφορία; Η ψηφοφορία όπως ορίζεται και από το ακόλουθο εδάφιο αποτελεί συστατικό και αναπόσπαστο μέρος ΚΑΘΕ συνεδρίασης. Π.Δ.79/2017, Άρθρο 15. 6. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική ειδική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά πλειοψηφία.

  1. Έχει το δικαίωμα εκπαιδευτικός ειδικότητας που υπηρετεί σε σχολείο που συνεδριάζει αλλά έχει την οργανική του αλλού να συμμετέχει κανονικά στη συνεδρίαση; Βεβαίως και έχει: Α)  Ν.1566/1985, άρθρο 11ΣΤ΄ Σύλλογοι διδασκόντων 1.    Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο τον διευθυντή του σχολείου.

Όλοι/ες γνωρίζουμε τα βάρη και την ευθύνη που έχει το εκπαιδευτικό και το παιδαγωγικό μας έργο προς τους μαθητές/τριές μας. ‘Ολοι/ες γνωρίζουμε τα βάρη και τις ευθύνες της διοίκησης του σχολείου. Ακριβώς γι αυτό το λόγο οφείλουμε να διαφυλάξουμε τη συλλογική, δημοκρατική ευθύνη και λειτουργία.

Σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορούμε να ανεχτούμε την παραβίαση των δικαιωμάτων μας από παράνομες ενέργειες. Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να καταγγείλουν στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών  παράνομες ενέργειες και πρακτικές.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι η άρνηση σύγκλησης του Συλλόγου Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση, η άρνηση ψηφοφορίας επί των προτάσεων των εκπαιδευτικών, η μη αποδοχή κατατεθειμένων προτάσεων, η άρνηση καταγραφής Πρακτικού, η αλλοίωση ειλημμένων αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων, η αυθαίρετη ακύρωση πραγματοποιημένης ειδικής συνεδρίασης, η παράνομη χρήση της υπαλλακτικής άσκησης αρμοδιοτήτων, αποτελούν παράνομες πράξεις και ως τέτοιες θα αντιμετωπιστούν από το σωματείο μας, με την πλήρη ανάληψη όλων των νόμιμων προσφυγών και ενεργειών.

Καλούμε τηΔΟΕ να πάρει απόφαση για κείμενο καταγγελίας και  συμμετοχή στην παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ΄Διεύθυνση, αν χρειαστεί και με στάση εργασίας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, πρέπει να αναλογιστούμε όλοι ότι διακυβεύονται κομβικά ζητήματα για την εκπαίδευση και την κοινωνία. Η ύπαρξη του Δημόσιου σχολείου και της Δημόσιας Παιδείας. Η δημοκρατική και συλλογική λειτουργία του σχολείου και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Η παιδαγωγική μας υπόσταση και η επιστημονική μας συγκρότηση. Τα εργασιακά μας δικαιώματα και η εξασφάλιση του εκπαιδευτικού μας έργου. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα διακυβεύματα αυτά στους εμπόρους της μόρφωσης, στους εφαρμοστές της κατηγοριοποίησης και της εμπορευματοποίησης.

  • Η μάχη μας για την υπεράσπιση των σχολείων μας, των μαθητών/τριών μας και του παιδαγωγικού μας έργου συνεχίζεται και θα συνεχισθεί μέχρι της τελικής νίκης.
  • Συνεχίζουμε με τα ενιαία κείμενα, ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!!!
  • ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 /10 ΣΤΙΣ 12:00 στη Δ’ Δ/νση . Οι σύλλογοί μας κηρύσσουν διευκολυντική στάση εργασίας από μία έως τρεις ωρες.

*Ακολουθεί τεκμηρίωση της νομιμότητας των βημάτων και των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων.

Τα Δ.Σ. των Συλλόγων

 

 

 

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

Για μία ακόμη φορά θα απαντήσουμε στα σημεία της εγκυκλίου του, ώστε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί τόσο για τις ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα, έως και τις 10 Οκτωβρίου, όσο και για την καταχρηστική άσκηση εξουσίας του Διευθυντή Εκπαίδευσης της ΔΙΠΕ Δ΄Αθήνας.

Α1. Πληρούνται όλα τα κριτήρια νομιμότητας στις προτάσεις των εκπαιδευτικών και τις αποφάσεις των Συλλόγων διδασκόντων, καθώς

α) κατά τις ειδικές συνεδριάσεις μετά την παρουσίαση των προτάσεων των εκπαιδευτικών και τη σχετική συζήτηση, αποφασίζεται (δια ψηφοφορίας):

Σε ποιους από τους 9 άξονες θα τεθούν σχέδια δράσης και οι στόχοι του κάθε σχεδίου δράσης.

Ποια/ες  ομάδα/ες θα συγκροτηθούν

Ποιοι/ες εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν τη θέση του συντονιστή στην/στις ομάδα/ες

Άρα η νομιμότητα της διαδικασίας είναι δεδομένη

Αντίθετα αποτελούν παραβίαση κάθε νομιμότητας από στελέχη εκπαίδευσης: η άρνηση σύγκλησης του Συλλόγου Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση, η άρνηση ψηφοφορίας επί των προτάσεων των εκπαιδευτικών, η μη αποδοχή κατατεθειμένων προτάσεων, η άρνηση καταγραφής Πρακτικού, η αλλοίωση ειλημμένων αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων.

β) Στα προτεινόμενα σχέδια δράσης πληρούνται πλήρως οι προϋποθέσεις που τίθενται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 33 τουΝ. 4692/2020 (ΦΕΚ A 111 – 12.06.2020) το οποίο αντικαθιστά το άρθρο 47 του ν. 4547/2018 και στην οποία επισημαίνονται, εκτός άλλων, τα παρακάτω:

Στον προγραμματισμό δράσεων για τη βελτίωση της οργανωτικής /διοικητικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας εντάσσονται δράσεις που σχετίζονται, ενδεικτικά, με τη λειτουργία και την ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών σε διδακτικά και παιδαγωγικά ζητήματα, με τη σχολική ζωή και την ενεργότερη συμμετοχή των μαθητών, … με την καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών, … με τη σχολική διαρροή, με την κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, με τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής, με την ενίσχυση των σχέσεων του σχολείου με τους γονείς και τους τοπικούς φορείς, καθώς και με τη συνεργασία του σχολείου με στελέχη και φορείς υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ο σύλλογος διδασκόντων θέτει, για τα θέματα που θα επιλέξει, συγκεκριμένους και σαφείς στόχους για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού–διδακτικού έργου, … ιδίως με τη χρήση ποιοτικών κριτηρίων, που μπορούν να εστιάζουν, μεταξύ άλλων, σε μεταβολές αντιλήψεων και πρακτικών.

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αναλυτική τεκμηρίωση από τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, κάνουν σαφές ότι ο περιορισμός ή πολύ περισσότερο η μονοπρόσωπη και αναρμόδια ερμηνεία και κρίση παιδαγωγικού σχεδίου δράσης αποτελεί ευθεία παρέμβαση στο παιδαγωγικό έργο του Συλλόγου Διδασκόντων και περιορίζει την έκφραση της γνώμης και της επιστημονικής άποψης, την οποία καλείται να διαμορφώσει ο Σύλλογος Διδασκόντων, στην ειδική του συνεδρίαση.

Η εγκύκλιος του Διευθυντή εκπαίδευσης προς τους Διευθυντές/τριες αποτελεί προτροπή σε παράνομη πράξη, καθώς τους/τις καθιστά μονοπρόσωπους κριτές παιδαγωγικών σχεδίων δράσης, χωρίς να έχουν τη σχετική αρμοδιότητα.

Παραπέρα αναρωτώμεθα επί της ουσίας ποιος αλήθεια θα θεωρήσει εκτός νομιμότητας σχέδιο δράσης (με τους αντίστοιχους στόχους του) που:

  • Αναζητά και συζητά στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας τις επιδράσεις και επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη διδασκαλία και τη μάθηση;
  • Διερευνά τις παραμέτρους του δημογραφικού προβλήματος και πώς αυτό επηρεάζει τον χάρτη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο;
  • Επεξεργάζεται και μελετά τις παιδαγωγικές ιδέες και πρακτικές, για συνεργατικές δημοκρατικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης;
  • Ερευνά, συζητά και αναλύει τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών/τριών, εμβαθύνοντας στα ζητήματα συγκρούσεων και ιδιότυπων συμπεριφορών στο εσωτερικό της τάξης και του σχολείου, εστιάζοντας στις αιτιακές αφετηρίες τους και στη διαμόρφωση υποστηρικτικών παιδαγωγικών παρεμβάσεων και πρακτικών;
  • Διερευνά τις προϋποθέσεις ανάπτυξης ουσιαστικών σχέσεων εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, εντοπίζοντας στις θεσμοθετημένες μορφές συνεργασίας και επικοινωνίας, ιδιαίτερα για το ρόλο του Σχολικού Συμβουλίου;
  • Καταγράφει ερευνητικά δεδομένα για τα ζητήματα κτιριακών και σχολικών υποδομών, με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχωρώντας σε επεξεργασία και αξιοποίηση δεδομένων της έρευνας;
  • Καταγράφει ερευνητικά δεδομένα για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχωρώντας σε επεξεργασία και αξιοποίηση δεδομένων της έρευνας;
  • Διερευνά θεσμικά και ιστορικά διερεύνηση τις μορφές επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με τη διεθνή εμπειρία για την επιμορφωτική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, επικεντρώνοντας στον θεσμό της Μετεκπαίδευσης, ως κομβικό και ουσιαστικό θεσμό επιμόρφωσης;
  • Συζητά για τον ρόλο των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), διερευνώντας την ανάγκη ουσιαστικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης των Κ.Ε.ΠΕ.Α. και των σχολικών δικτύων που αυτά δημιουργούν;
  • Συζητά για τα πολυεπίπεδα συστήματα στήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και διαφοροποιημένες συμπεριφορές, για τον «Καθολικό Σχεδιασμό στην Μάθηση» (Universal Design for Learning) αλλά και τα αποτελέσματα μετάβασης μαθητών με αναπηρίες προς την κοινωνική ζωή και την εργασία;
  • Απευθύνεται σε επιστήμονες της Ειδικής Αγωγής για μια ουσιαστική συζήτηση και εμβάθυνση με στόχο τη στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των οικογενειών τους;

γ) Με βάση τα παραπάνω είναι σαφές ότι τα σχέδια δράσης έχουν σαφή γενικό και ειδικό στόχο, καθώς τα ζητήματα που διερευνούν και συζητούν επιδρούν στο σύνολο της σχολικής κοινότητας και των εκπαιδευτικών του σχολείου, αφού προωθούν τον αναστοχασμό επί παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών αντιλήψεων και διαμορφώνουν προϋποθέσεις αναπλαισίωσης των παιδαγωγικών πρακτικών, εντός του σχολείου και της τάξης.

Α2. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιωάννης Κουμέντος παραθέτει απόσπασμα του άρθρου 1 του  ΦΕΚ 4189/10-9-21 στο οποίο αναφέρεται στη σύγκληση του Σχολικού Συμβουλίου.

Παρατήρηση πρώτη. Το απόσπασμα που παραθέτει αναφέρεται στο Άρθρο 33 του Ν. 4692/ΦΕΚ 111 /12 Ιουνίου 2020/Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 και όχι στο Άρθρο 1, ΦΕΚ 4189/10-9-21.

Παρατήρηση δεύτερη. Αποσιωπά και δεν παραθέτει το σημείο γ του Άρθρου 4 /ΦΕΚ 4189/10-9-21/Διαδικασίες Συλλογικού Προγραμματισμού της σχολικής μονάδας.

Στην αρχή του σχολικού έτους και, σε κάθε περίπτωση έως την 10η Οκτωβρίου, συγκαλείται, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον ετήσιο Συλλογικό Προγραμματισμό του έργου της σχολικής μονάδας … αξιοποιώντας…

γ) τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα της αρμοδιότητάς του, εφόσον έχουν υποβληθεί πριν την ειδική συνεδρίαση

Από τα δύο αποσπάσματα γίνεται σαφές ότι:

α) Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης προχωρεί σε έκνομη ερμηνεία καθώς η λέξη «οφείλει» σχετίζεται με την έκφραση γνώμης του Σχ. Συμβουλίου και όχι με την πραγματοποίηση της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η ερμηνεία που δίνει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, στην ουσία αναιρεί την ειδική συνεδρίαση, εάν πριν δεν έχει συνεδριάσει το Σχολικό Συμβούλιο. Αυτό είναι καταφανώς έκνομη ερμηνεία, αφού στο προαναφερθέν άρθρο 4 η τίθεται η επεξήγηση (για τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου) «εφόσον έχουν υποβληθεί πριν την ειδική συνεδρίαση». Με απλά λόγια η ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων ΔΕΝ προϋποθέτει τη σύγκληση του Σχολικού Συμβουλίου.

β) Ο Διευθυντής εκπαίδευσης, παρά την νομική του γνώση, αποκρύπτοντας το άρθρο 4, προχωρά σε έκνομη ερμηνεία, παραπλανά τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους/τις εκπαιδευτικούς και ωθεί σε αναίρεση των ειδικών συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων και των αποφάσεών τους.

Αξιοποιεί την ιεραρχική του θέση με καταφανή πρόθεσηνα δημιουργήσει σύγχυση στους εκπαιδευτικούς, να απειλήσει ως προς τις συλλογικές τους αποφάσεις και ως προς την ατομική τους γνώμη. Αποτελεί απόπειρα τρομοκράτησης και  εκφοβισμού, απόπειρα φίμωσης και αναίρεσης των συλλογικών αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων. Προβαίνει σε καταχρηστική άσκηση εξουσίας.

Α3. Το άρθρο 97 του 4823/21 προσδίδει υπαλλακτικό δικαίωμα στους/στις Δ/ντες/τριες, μόνο εάν το αρμόδιο όργανο (Σύλλογος Διδασκόντων) δεν συνεδριάσει, δεν αποφασίσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018. Τούτο σημαίνει ότι εφόσον ο ΣΔ συνεδριάζει, αποφασίζει σχέδια δράσης και στόχους, συγκροτεί ομάδα/ες, ορίζει συντονιστές/στριες, δηλαδή ασκεί όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες και διαδικασίες, δεν υπάρχει κανένα δικαίωμα ανάθεσης από τη διοίκηση της σχολικής μονάδας. Η αναφορά του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο άρθρο 97 του Ν. 4823 για τον Υπαλλακτικό τρόπο άσκησης αρμοδιοτήτων, προτρέπει τα στελέχη εκπαίδευσης να πράξουν παράνομες αναθέσεις.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης με τις εγκυκλίους του:

Προβαίνει σε καταχρηστική άσκηση εξουσίας

Προτρέπει σε παράνομες ενέργειες

Προσβάλλει και δυσφημεί τους/τις εκπαιδευτικούς.

Πραγματοποιεί επιλεκτική χρήση των νόμων.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών δηλώνει κατηγορηματικά ότι θα προβεί σε όλες τις νομικές προσφυγές που απαιτούνται εναντίον των παράνομων ενεργειών και των σκοπούμενων «εντολών», προκειμένου να διαφυλάξει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η    ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Βάνια Ξιφαρά                                                                     Ειρήνη Νικολαΐδου

Related Post

Κοινό Δελτίο Τύπου από την παράσταση διαμαρτυρίας ΣΕΠΕ της Δ’ Αθήνας ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ- ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ», ΓΛΥΦΑΔΑΣ – ΒΑΡΗΣ – ΒΟΥΛΑΣ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ- ΜΟΣΧΑΤΟΥ «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ- ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ», ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ «Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ» ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥΚοινό Δελτίο Τύπου από την παράσταση διαμαρτυρίας ΣΕΠΕ της Δ’ Αθήνας ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ- ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ», ΓΛΥΦΑΔΑΣ – ΒΑΡΗΣ – ΒΟΥΛΑΣ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ- ΜΟΣΧΑΤΟΥ «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ- ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ», ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ «Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ» ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ

Κοινό Δελτίο Τύπου από την παράσταση διαμαρτυρίας ΣΕΠΕ της Δ’ Αθήνας ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ- ΑΛΙΜΟΥ- ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ «Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», «Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ», ΓΛΥΦΑΔΑΣ – ΒΑΡΗΣ – ΒΟΥΛΑΣ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ- ΜΟΣΧΑΤΟΥ «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ- ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»,