n
Απαράδεκτο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για κατάργηση Σχολικών Επιτροπών και Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας (ΔΕΠ). Όχι στην παραπέρα υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων!
nn
Με διάταξη σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, η Κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση των πιστώσεων που τους διατίθενται από τους δήμους για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (καθαρισμός, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, αναλώσιμα κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού τους (έπιπλα, βιβλιοθήκες κα). Είναι προφανής η διάθεση της, όχι μόνο να μην στηρίξει επαρκώς τις υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολείων αλλά να κρύψει τις ευθύνες της και να πετάξει την μπάλα στην κερκίδα, στους διευθυντές και στο «ότι προαιρείσθε».
nΌχι ότι δεν υπάρχει και σήμερα χρόνια ανεπάρκεια στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τις ανάγκες των σχολείων, ούτε φυσικά είμαστε ικανοποιημένοι με την εργολαβοποίηση και υποβάθμιση των σχολικών υποδομών, αλλά η κυβέρνηση θέλει να το πάει ένα βήμα παραπάνω. Φαίνεται να ενοχλείται ακόμα και από το γεγονός ότι στις σχολικές επιτροπές συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των γονέων και εκπρόσωποι των μαθητών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι αλλάζει η κύρια ευθύνη του δήμου στις πιστώσεις για τα σχολεία.
nΘέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.
nΣε τέτοιες συνθήκες χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων, πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων. Καταργείται κάθε στοιχειώδης συνέχεια, διαφάνεια και έλεγχος στην κατανομή πιστώσεων που μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους μαζικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας στη διερεύνηση και αγωνιστική διεκδίκηση της κάλυψης των αναγκών των σχολείων.
nΤο υπουργείο, φέρνει λοιπόν διάταξη όπου καταργεί τις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου και μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων, δίνοντάς τους ποσά που περισσότερο αντιστοιχούν σε «χαρτζιλίκι» σε σχέση με τις ανάγκες των σχολείων, αφήνοντάς τους να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Μάλιστα τους αναθέτει να διενεργούν με απόλυτη ευθύνη τους άπειρες αρμοδιότητες, από τεχνικές βλάβες πάσης φύσεως, συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού και μάλιστα, ορίζονται δημόσιοι υπόλογοι όλων των οικονομικών στοιχείων. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, οι αρμοδιότητες του δήμου περιορίζονται στην προμήθεια πετρελαίου και στις επισκευές μεγάλης κλίμακας, καθότι τα σχολεία αποτελούν περιουσία του Δήμου.
nΣτην ίδια κατεύθυνση καταργούν τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητές τους στα δημοτικά συμβούλια. Φαίνεται ότι τους ενοχλεί ακόμα και η ύπαρξη οργάνων με, ούτως η άλλως, συμβουλευτικό χαρακτήρα, μέσω των οποίων μπορούσαν ως τώρα να βρουν κάποια έκφραση οι θέσεις και τα αιτήματα των εργαζομένων ( π.χ. οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ όριζαν εκπρόσωπο).
nΣυνάδελφοι, είναι φανερό ότι, αν αυτοί οι σχεδιασμοί προχωρήσουν, τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο, ανοίγεται ο δρόμος να μετατραπούν σε σχολεία-αυτόνομες μονάδες, με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιδιώκει την επιτάχυνση της εφαρμογής του ν. 4692/20 (Κεραμέως) μέσα από τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.
nΕπανέρχεται και εδώ το ζήτημα της κατηγοριοποίησης των σχολείων, μέσω και της ανισότιμης χρηματοδότησης τους από το κράτος. Παράλληλα, αναδύεται ο κίνδυνος της μετατροπής των Διευθυντριών/Διευθυντών σε managers, οι οποίοι θα έχουν ως βασικό καθήκον όχι μόνο τη διαχείριση, αλλά και την εξεύρεση πόρων με κάθε μέσο, στο όνομα της ανεπάρκειας της χρηματοδότησης από τους Δήμους. Αντί να επιτελούμε απερίσπαστοι το παιδαγωγικό μας έργο, Διευθυντές και εκπαιδευτικοί θα γίνουμε γυρολόγοι προς άγραν χορηγιών ή θα βαφτίζουμε ευεργέτες διάφορους φορείς, ιδρύματα και επιχειρήσεις που θα προμηθεύουν τα σχολεία με εξοπλισμό τον οποίο προόριζαν για πέταμα!
nn
n
- n
- n
Εναντιωνόμαστε στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την σκοπιά της στόχευσης και των επιδιώξεων που έχει η κυβέρνηση.
n
n
n
- n
- n
Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.
n
n
n
- n
- n
Δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της με ευθύνη των Δήμων, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
n
n
Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρουν άμεσα θέση, να καταδικάσουντουςκυβερνητικούς σχεδιασμούς.
nΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
nΗ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
nΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΡΟΣΩ
nn
n
n
n
n
n
n
]]>