Ο καιρος
Who's Online
We have 36 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2013

''Το άλλο μισό της βαρβαρότητας είναι να την ανέχεσαι''

«Αργοπεθαίνει όποιος δε διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα, για να κυνηγήσει ένα όνειρο, όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές(...) Αποφεύγουμε το θάνατο σε μικρές δόσεις, όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι, για να είσαι ζωντανός χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη απ' το απλό γεγονός της αναπνοής»

Pablo Neruda

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

To πολιτικό τοπίο μέσα στο οποίο ζούμε και αναπνέουμε αλλάζει συνεχώς όψη. Μετά και την παταγώδη κατάρρευση των success story, η μνημονιακή συγκυβέρνηση της Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ βρίσκεται χωρίς κανένα άλλο επικοινωνιακό όπλο, έτοιμη για την πιο σκληρή αντεπίθεση στα εργασιακά και κοινωνικά κατεκτημένα, αποδεχόμενη και νέα μέτρα από την τρόικα. Αυτή η συμμαχία της με την τρόικα απαιτεί και νέο γύρο καταστροφικής φρενίτιδας: Άγρια λιτότητα, ατέλειωτοι φόροι, περικοπές μισθών-συντάξεων, απολύσεις, πλειστηριασμοί, διάλυση ΕΟΠΠΥ, διαθεσιμότητα μέσω της αξιολόγησης, κλείσιμο και συγχώνευση δομών σχολείων και νοσοκομείων και, για να γίνουν όλα αυτά πιο κατανοητά, έντονη καταστολή και τρομοκρατία.

Τίποτα δε συνέβη ξαφνικά. Ούτε χωρίς λόγο. Στο πλαίσιο της ολοένα οξυνόμενης καπιταλιστικής κρίσης η στόχευση των κυρίαρχων, για την έξοδο από αυτήν με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τα συμφέροντά τους, είναι διπλή: διάλυση την εργασιακών ασφαλιστικών–συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, με μισθούς και συντάξεις εξαθλίωσης, και παράδοση των δημόσιων αγαθών στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Μια κουρελιασμένη εκπαίδευση

Το τοπίο που έχει πλέον διαμορφωθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι αυτό ενός απέραντου ερειπιώνα. Έμψυχοι και υλικοί συντελεστές της Παιδαγωγικής διαδικασίας σε πλήρη αποσάθρωση. Παντελής έλλειψη προγραμματισμού, ακόμα και στο πλαίσιο μιας στοιχειώδους λειτουργικότητας.

Χιλιάδες τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εξαιτίας των μηδενικών διορισμών εκπαιδευτικών και της απόλυσης 10.000 αναπληρωτών.

Εκπαιδευτικοί «υπεράριθμοι» στο δρόμο των υποχρεωτικών μεταθέσεων, γιατί το δημόσιο σχολείο ολοένα και συρρικνώνεται, ολοένα και στενεύει τους ορίζοντές του. Φτηνό, ευέλικτο, παραδομένο στις ορέξεις της αγοράς. Σχολείο της κατάρτισης και των δεξιοτήτων.

Εκπαιδευτικοί περιπλανώμενοι σε δυο και τρία σχολεία κάθε μέρα. Αναπληρωτές κάθε χρόνο απολυμένοι, κάθε χρόνο κι ίσως κάθε μήνα ή κάθε δεκαήμερο σε άλλο σχολείο ή και σε άλλο τόπο. Νεοδιόριστοι των 570€. Ζωές σε αναμονή.

Όλο το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σταδιακά σε "πιλοτική δομή". Με μια υπογραφή του υπουργού παιδείας, το ολοήμερο δημοτικό, τα τμήματα ένταξης, τα ειδικά σχολεία κι απ' ό,τι φαίνεται και το ολοήμερο νηπιαγωγείο μετατράπηκαν από δημόσιο κατοχυρωμένο δικαίωμα, που παρέχεται υποχρεωτικά από το κράτος, σε πιλοτική δομή που δίνεται, όταν και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια ΕΣΠΑ.

Η ιδεολογία του «Νέου Σχολείου»: Επιτήρηση και Τιμωρία

Τα «Κυρίαρχα Σύμβολα» του Νέου Σχολείου αποτελούν η Αξιολόγηση και το «my school». Επιτήρηση και Τιμωρία. Τρεις σπουδαίοι συγγραφείς-διανοητές του 20ου αιώνα στην προσπάθειά τους να προβλέψουν και να αναδείξουν τα στοιχεία του απόλυτου ολοκληρωτισμού και την εκμηδένιση της προσωπικότητας του ατόμου έδωσαν τρεις εκδοχές μέσα από τα έργα τους: Ο Όργουελ (1984), τον απόλυτο έλεγχο και επιτήρηση, ο Χάξλευ (Θαυμαστός Νέος Κόσμος), την απόλυτη προπαγάνδα και κυριαρχία πάνω στις έννοιες, και τέλος ο Κάφκα (Η Δίκη), μέσα από την απρόσωπη θεσμική γραφειοκρατία ενός αόρατου Κράτους που διαρκώς σε εγκαλεί χωρίς καμιά συγκεκριμένη κατηγορία.

Σκεφτείτε το συνδυασμό των τριών εκδοχών και τις επιλογές των επιτελείων που χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική...

Βέβαια, για να υλοποιηθεί μια πολιτική χρειάζονται τα πρόσωπα που θα δεχτούν να την πραγματώσουν. Και αυτό είναι το κρίσιμο σημείο, όσο κι αν κάποιοι συνάδελφοι (διευθυντές-σύμβουλοι) κάνουν πως δεν το καταβαίνουν. Είτε από άγνοια είτε λόγω ελαστικής συνείδησης και κοντόφθαλμου ωφελιμισμού, αργά ή γρήγορα θα έρθουν σε διλήμματα που η τοποθέτηση απέναντί τους θα είναι και μια τοποθέτηση απέναντι στους συναδέλφους τους και στην κοινωνία. Η ευθύνη δική τους...

Εμείς και οι Άλλοι

Οι συνδικαλιστικές παρατάξεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ στηρίζοντας πολιτικά τη μνημονιακή κυβέρνηση και πιο πριν τα πολιτικά κόμματα που έφτασαν τη χώρα στην απαξίωση και φτωχοποίησαν έναν ολόκληρο λαό, βρίσκονται τόσο μακριά μας που δεν έχουμε να πούμε πολλά. Τους αφήνουμε στην κρίση των συναδέλφων. Δεν θα τους παρακολουθήσουμε στην απέλπιδα προσπάθειά τους να διατηρήσουν το καθεστώς που δικαίως καταρρέει.

Οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ και του ΠΑΜΕ, χάνουν και αυτή την ιστορική ευκαιρία για τη συνάντηση με το κίνημα. Ανίκανοι και απροετοίμαστοι να διαβάσουν την κοινωνική πραγματικότητα παραμένουν στη μανιχαϊστική λογική άσπρου-μαύρου και τη φοβική αντίδραση σε ό,τι δεν ελέγχουν. Πετώντας τη διαλεκτική στα σκουπίδια συνεργάζονται με... τον εαυτό τους επιλέγοντας το κλείσιμο των συνόρων του διαλόγου από τη διακινδύνευση του ανοίγματος. Κρίμα...

Καλούμε τους συναδέλφους να μοιραστούν τις παραπάνω σκέψεις και τους προβληματισμούς, και όχι μόνο να στηρίξουν με την ψήφο τους το ψηφοδέλτιο της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, αλλά να βγουν στο προσκήνιο παίρνοντας την ευθύνη για τη δημιουργία των κοινωνικών και πολιτικών όρων για την αλλαγή του τοπίου. Μια άλλη πολιτική, κοινωνική και επαγγελματική πραγματικότητα είναι εφικτή. Αρκεί να τολμήσουμε να την αναδείξουμε:

• Με την άρνηση, την ακύρωση στην πράξη και την πάλη για την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης/απόλυσης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, την αναχαίτιση ενός νέου κύματος συγχωνεύσεων, μετακινήσεων, διαθεσιμοτήτων, απολύσεων.

• Μ' ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής κυβέρνησης-τρόικας-μνημονίων και όλης της αντεργατικής πολιτικής.

Εμείς, ως αναπόσπαστη δυναμική του κόσμου της μαχόμενης εκπαίδευσης και της καθημερινής διδακτικής πράξης μέσα στις αντίξοες συνθήκες του φόβου και της τρομοκρατίας, της εντατικοποίησης, της κοινωνικής ανισότητας και του ατομικισμού, παλεύουμε να βάλουμε στη ζωή με τον πιο έντονο τρόπο την αντίληψη ότι η γνώση πρέπει να αποτελεί ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Διεκδικούμε ένα σχολείο ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σε μια κοινωνία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ.

Η ΛΥΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!

 

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

 

Αθανασόπουλος Γιώργος

Βαρυτιμιάδης Θοδωρής

Βούρβουλης Γιάννης

Κλειδοπούλου Αγάπη

Κουρμπέλης Γιάννης

Λαγοπούλου Βίκη (Βικτωρία)

Μπελιά Ελένη

Σύριγγα Μανώλη Πολυξένη

Τσάγκαρης Ηλίας

Last Updated (Wednesday, 02 April 2014 20:14)

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara