Ο καιρος
Who's Online
We have 29 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΑΛΙΜΟΥ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Aργυρούπολη, 19/3/2020

"Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ"

Αρ. Πρωτ.:43

Κυκλάδων 7, Αργυρούπολη

Προς τα μέλη του Συλλόγου

Πληροφ.: Χριστίνα Αγγελονίδη (2109922610/6945385686)

Βάνια Ξιφαρά: (2109913100/6944334752)

email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Για την κατάσταση στα σχολεία και την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία


Η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη οδήγησαν στην αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων ως τις 27/3. Σε αρκετά σχολεία είχε ανασταλεί η λειτουργία τους αρκετές ημέρες νωρίτερα.

Η διάρκεια και η ένταση των μέτρων δεν μπορεί να προσδιοριστεί σε αυτή τη φάση, αλλά σίγουρα θα έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και στην περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των λαϊκών οικογενειών.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, ανακοίνωσε την έναρξη της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας.

Όσο αναγκαίο και αν ακούγεται αυτό το μέτρο, βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι εξαγγελίες της Υπουργού ‘’βρίσκουν τοίχο’’ στην πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων.

Από την εικόνα που όλοι μας έχουμε βιώσει το προηγούμενο διάστημα αναδεικνύονται ζητήματα που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε: α) απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές, β) σχεδόν ανύπαρκτη εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών με αυτές τις διαδικασίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γ) αδυναμία για Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών

Επιπλέον, σοβαρή πλευρά αποτελεί η εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών αλλά και της Τοπικής Διοίκησης. Οι δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα «θερμά ευχαριστήρια» στους μονοπωλιακούς ομίλους (CISCO, Google και Microsoft) είναι που δίνουν αέρα στα πανιά προς όλους αυτούς να προωθήσουν τους σχεδιασμούς τους στο χώρο της Παιδείας (ιδιωτικοποίηση, πέρασμα της εκπαίδευσης στην ευθύνη των Δήμων, κλπ). Είναι απαράδεκτη πρόκληση ο δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να γίνεται μεσάζοντας των ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες με το αζημίωτο διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα.

Τέλος, δε μπορούμε να παραγνωρίζουμε τον κίνδυνο παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Σε μία περίοδο που το αγαθό της γνώσης περιορίζεται, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και η υποχρηματοδότηση διευρύνονται, αυτό θα σημάνει στο άμεσο μέλλον λιγότεροι εκπαιδευτικοί (σε απομακρυσμένες περιοχές), ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της εργασίας (εργασία χωρίς ωράριο από το σπίτι).


Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις ως ΣΕΠΕ διεκδικούμε τα εξής:


Α. Για τη Γ΄ Λυκείου

  • Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

  • Η κυβέρνηση να προσδιορίσει και να ανακοινώσει εγκαίρως τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων σε περίοδο ασφαλή για την υγεία των μαθητών και κατ’ επέκταση των οικογενειών τους...

  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα και αναγκαία μέτρα που θα εξασφαλίζουν την ισότιμη προετοιμασία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

  • Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία και τους μαθητές, ώστε να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως διδασκαλία.

  • Το περιεχόμενο της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας πρέπει να προσδιοριστεί αυστηρά στην επανάληψη ήδη διδαγμένων αντικειμένων. Δε πρέπει οι μαθητές να εξεταστούν σε ύλη που πιθανά θα έχει «προχωρήσει» με διαδικασίες εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.


Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις

  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές και μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν ανοίξουν τα σχολεία.

  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.

  • Ματαίωση των ενδοσχολικών προαγωγικών εξετάσεων. Προφορική βαθμολογία.

  • Για την ανάπτυξη της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν είναι αυτονόητο ότι όλες οι οικογένειες και όλοι/-ες οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εξοικείωση με αυτόν. Kατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 68,8%  π.χ. στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

  • Η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά.

  • Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «ασύγχρονης» εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.

  • Το Υπουργείο Παιδείας να αναπτύξει μορφές μαζικής εκπαίδευσης, δημιουργώντας σχετικές Ιστοσελίδες και προσαρμόζοντας το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης (λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης, ειδικά προγράμματα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ, αξιοποίηση παιδικών και εφηβικών κινηματογραφικών ταινιών και θεατρικών παραστάσεων κ.ά.) με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ηλικιακή ομάδα, κ.ά.


Γ. Για τους Εκπαιδευτικούς

  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α.

  • Οι εκπαιδευτικοί  κάθε Σχολικής Μονάδας έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να έρχονται σ’ επαφή με τους μαθητές  και τους γονείς. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

  • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.

  • Το διοικητικό έργο από τους/τις Διευθυντές/-ριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με εναλλακτικούς τρόπους που δεν απαιτούν το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων.

Κάνουμε ξεκάθαρο πως τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να παραμείνουν ή να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρει απέναντι κάθε τέτοια προσπάθεια!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με το Σωματείο. Κανένας μόνος στις δύσκολες αυτές συνθήκες! Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών μας και των οικογενειών τους με όλα τα μέσα!

Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας! Με αλληλεγγύη και συλλογικότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Για το Δ.Σ

Η Πρόεδρος                                                                                                Η Γραμματέας

Αγγελονίδη Χριστίνα Έγγραφο1 Ξιφαρά Βάνια

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara