Ο καιρος
Who's Online
We have 23 guests online
Εργασιακα δικαιωματα Εκπαιδευτικων Π.Ε.
Μεταφραστης
Λεξικο νεοελληνικης
Αναζητηση στο google
Εφημερευοντα Φαρμακεια
Εφημερευοντα νοσοκομεια
Θεατρα με εκπτωση
Κρατικο Πιστοποιητικο Γλωσσομαθειας
Περισσοτερα Αρθρα .....

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θουκυδίδης

Κυρία Υπουργέ,

Απαντώντας στην από 30-3-2011 πρόσκλησή σας για ορισμό εκπροσώπων της Ομοσπονδίας στην επιτροπή για επεξεργασία πρότασης για τη νέα φιλοσοφία λειτουργίας του θεσμού της Μετεκπαίδευσης και των Διδασκαλείων σας γνωρίζουμε τα εξής:

  • Ορίζουμε ως τακτικό εκπρόσωπο της ΔΟΕ, τον πρόεδρο του Ι.Π.Ε.Μ./Δ.Ο.Ε., καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Εμβαλωτή Αναστάσιο, με αναπληρωτή του το Γενικό Γραμματέα του Ι.Π.Ε.Μ./Δ.Ο.Ε. κ. Γεωργόπουλο Σωτήριο.
  • Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για άλλη μια φορά σας καλεί, ανεξάρτητα από τις εργασίες της επιτροπής, να προχωρήσετε στη συνέχιση της λειτουργίας της Μετεκπαίδευσης, με τη σημερινή της μορφή και να προβείτε άμεσα στη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την εισαγωγή και φοίτηση εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012.
  • Είναι αδιανόητο, ιδιαίτερα σήμερα που η χώρα μας βρίσκεται στη δίνη μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης, αντί να επενδύσουμε στην εκπαίδευση να την αποδυναμώσουμε καταργώντας θεσμούς με μακρόχρονη προσφορά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Πάγια θέση του κλάδου μας είναι η επιστημονική στήριξη του εκπαιδευτικού μέσα από το θεσμό της Μετεκπαίδευσης και άλλες επιμορφωτικές δράσεις. Για το σκοπό αυτό έχουμε διαμορφώσει συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες και θα καταθέσουν οι εκπρόσωποί μας στην αρμόδια επιτροπή

Last Updated (Saturday, 02 April 2011 06:47)

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Ξεκίνησε η έρευνα του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ, για τα σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος, με την αποστολή ερωτηματολογίων και στα 801 σχολεία που εφαρμόζουν το πρόγραμμα.

Στην έρευνα καλούνται ν' απαντήσουν ελεύθερα και ανεπηρέαστα όλοι οι εκπαιδευτικοί που τη φετινή χρονιά εργάζονται στα συγκεκριμένα σχολεία. Θυμίζουμε ότι για τη διεξαγωγή έρευνας στα σχολεία Ε.Α.Ε.Π. υπάρχει απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του Ινστιτούτου (ΙΠΕΜ/ΔΟΕ).

Σας καλούμε να βοηθήσετε στη διεξαγωγή της έρευνας, τα συμπεράσματα της οποίας θα ισχυροποιήσουν την επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεων του κλάδου. Επίσης, όπως ήδη γνωρίζετε το θέμα των Σχολείων Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος περιλαμβάνεται στην Ημερήσια Διάταξης της 80ης Γενικής Συνέλευσης της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να ληφθεί απόφαση συνεκτιμώντας και τα αποτελέσματα της έρευνας.

Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα γίνει σε ημερίδα - διημερίδα που σχεδιάζει να πραγματοποιήσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μάη.

Για ότι νεότερο θα ενημερωθείτε έγκαιρα

Last Updated (Saturday, 02 April 2011 06:43)

 

Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Ημερομηνία: 30 Μαρτίου 2011


Θέμα: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ_300311

1. Σας αποστέλλω την πρόταση για το «Νέο Λύκειο» που θα καταθέσω αύριο στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ και περιμένω τις προτάσεις σας μέχρι τις 20 Απριλίου.

2.       Την 1η Δεκεμβρίου του 2010 σας έστειλα το πρώτο κείμενο εργασίας με τις βασικές αρχές της πρότασής μας για την αναδιάρθρωση των περιφερειακών δομών της διοίκησης της εκπαίδευσης. Σήμερα σας αποστέλλω την τελική μας πρόταση, η οποία προέκυψε με την ευρύτερη συνεργασία με τα περιφερειακά στελέχη της διοίκησης, και θα δοθεί άμεσα σε ανοιχτή διαβούλευση. Περιμένω τις προτάσεις σας επί του κειμένου, που σας επισυνάπτεται, μέχρι τις 14 Απριλίου.

3. Επειδή, βασική προτεραιότητα για την υλοποίηση των πολιτικών του Νέου Σχολείου είναι η αναβάθμιση και υποστήριξη του ρόλου του εκπαιδευτικού, θα προχωρήσουμε στην επεξεργασία πρότασης για τη νέα φιλοσοφία - λειτουργία του θεσμού « Μετεκπαίδευσης - Διδασκαλείων». Για το σκοπό αυτό θα συγκροτήσουμε ομάδα εργασίας για τη διαμόρφωση της νέας πρότασης. Παρακαλώ να ορίσετε ένα εκπρόσωπο  των επιστημονικών ινστιτούτων των ομοσπονδιών σας που θα συμμετέχει στην ομάδα εργασίας μέχρι την Τετάρτη 6 Απριλίου.

Η Υπουργός

Αννα Διαμαντοπούλου

«Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης» (κείμενο διαβούλευσης)

Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης(διάγραμμα)

Last Updated (Friday, 01 April 2011 10:07)

 
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αφορμή Δελτίο Τύπου της «αυτοαποκαλούμενης» «Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» που κοινοποιήθηκε στα σχολεία, λειτουργώντας παραπλανητικά και απεργοσπαστικά, βάζοντας ουσιαστικά πλάτη στις επιλογές του Υπουργείου Παιδείας ανακοινώνει τα εξής:

Η κήρυξη της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 30 του Μάρτη 2011 μαζί με την ΟΛΜΕ, ΟΕΝΓΕ και άλλους κλάδους εργαζομένων εξαγγέλθηκε, με αιτήματα αιχμής:

  • Όχι στο Νέο Σχολείο, στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμούς σχολείων, την κατάργηση των Διδασκαλείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Όχι στο νέο μισθολόγιο λαιμητόμο και τη σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας.
  • Να χρηματοδοτηθεί ο ΟΠΑΔ ώστε να εξασφαλιστεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους δικαιούχους.
  • Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές του ΕΣΠΑ.
  • Έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων ΤΩΡΑ.

Είναι κατανοητό πως το δελτίο τύπου της παραπάνω οργάνωσης έχει άλλη στόχευση και καλούμε τα μέλη μας να αγνοήσουν  τέτοιες προκλητικές ενέργειες που επιδιώκουν να φέρουν σύγχυση στον Κλάδο μας.

Last Updated (Tuesday, 29 March 2011 21:13)

 

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του στις 21/3/2011 και  αφού έλαβε υπόψη του την ολομέτωπη επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί από κυβέρνηση-Ε.Ε.-Τρόικα ενάντια στο σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών, μορφωτικών και οικονομικών δικαιωμάτων τους αποφάσισε:

την κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 30 του Μάρτη 2011 μαζί με την ΟΛΜΕ, ΟΕΝΓΕ και άλλους κλάδους εργαζομένων, με αιτήματα αιχμής:

  • Όχι στο Νέο Σχολείο, στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμούς σχολείων, την κατάργηση των Διδασκαλείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Όχι στο νέο μισθολόγιο λαιμητόμο και τη σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας.
  • Να χρηματοδοτηθεί ο ΟΠΑΔ ώστε να εξασφαλιστεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους δικαιούχους.
  • Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές του ΕΣΠΑ.
  • Έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων ΤΩΡΑ.

Όλοι στο συλλαλητήριο στην Αθήνα,

στα Προπύλαια, ώρα 12:30

Last Updated (Tuesday, 29 March 2011 21:13)

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ουσιαστική κατάργηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εκπαιδευτικών.

Σε μια εποχή που οι εργαζόμενοι δέχονται τη χειρότερη επίθεση στο σύνολο των δικαιωμάτων και κατακτήσεών τους, έρχεται ένα ακόμη χτύπημα αυτή τη φορά στο ευαίσθητο αγαθό της δημόσιας υγείας και περίθαλψης.

Τα βιβλιάρια υγείας των Δημοσίων Υπαλλήλων, δε γίνονται δεκτά ούτε από τους γιατρούς ούτε από τους φαρμακοποιούς, στο μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής επικράτειας. Συγκεκριμένα, τα φαρμακεία αδυνατούν να χορηγήσουν φάρμακα επί πιστώσει στους ασφαλισμένους του Δημοσίου, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης πληρωμών των λογαριασμών τους από τον Ο.Π.Α.Δ. Για τον ίδιο λόγο οι γιατροί ανακοινώνουν ότι δεν καλύπτουν πλέον μια σειρά ιατρικών πράξεων και εργαστηριακών εξετάσεων τις οποίες καλούνται να πληρώσουν οι ασφαλισμένοι.  Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι εργαζόμενοι να υποβάλλονται σε επιπλέον οικονομική αιμορραγία παρά το γεγονός ότι καταβάλλουν ανελλιπώς τις σχετικές κρατήσεις κάθε μήνα.

Η κατάσταση είναι απαράδεκτη και δεν μπορούμε να την ανεχτούμε άλλο. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με την υγεία και τη ζωή μας.

Απαιτούμε άμεσα οικονομική στήριξη των ασφαλιστικών μας ταμείων και του Ο.Π.Α.Δ.

Καλούμε το Υπουργείο Υγείας να δώσει άμεσα λύση  σε ένα ζήτημα που αφορά τις ζωές χιλιάδων εργαζομένων αλλά και των οικογενειών τους.

 

Από τη Δ.Ο.Ε.

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡ. ΚΟΡΟΜΗΛΑ 51-ΓΡΑΦ. 213  Τ.Κ. 54622 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.- FAX: 2310 256260  E-MAIL: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , www.okpe.gr


Θεσσαλονίκη, 23-04-2011
Αρ.Πρ.: 92
Προς: MME                                                                                      

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

 

Θέμα: «Τα 800 νέα ολοήμερα σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα»

 

Μετά την πάροδο περίπου 7 μηνών από την έναρξη της λειτουργίας των 800 νέων ολοήμερων σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών μπορεί  να γίνει μια πρώτη εκτίμηση-αποτίμηση του θεσμού. Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας (Ο.Κ.Π.Ε.) επικροτεί την εφαρμογή του θεσμού αυτού που έχει ως γνώμονα την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Η αναμόρφωση και η διεύρυνση των διδασκόμενων μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος για το δημοτικό σχολείο υπήρξε σταθερή και πάγια θέση της Ομοσπονδίας μας στα πλαίσια των γενικότερων διεκδικήσεών μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη δημόσια εκπαίδευση. Η εισαγωγή των νέων μαθημάτων εναρμονίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, ενώ η διδασκαλία τους από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς ανταποκρίνεται πλήρως στην παροχή υψηλού επιπέδου γνώσεων.

Aπό τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των σχολείων αυτών με λύπη μας διαβάζουμε πρόωρες ανακοινώσεις συλλόγων δασκάλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τις οποίες δεν επικροτούν τη λειτουργία των νέων αυτών ολοήμερων σχολείων, ζητώντας επιτακτικά την αναστολή ή ακόμη και την κατάργησή τους. Γιατί άραγε αυτή η σπουδή; Η άποψη που εκφράζουν, ότι δηλαδή «η πληθώρα των εκπαιδευτικών που μπαινοβγαίνει στα σχολεία αυτά εμποδίζει την εύρυθμη λειτουργία τους», μόνο ως αστεία μπορεί να χαρακτηριστεί. Το δε επιχείρημα που χρησιμοποιούν αρκετοί εκπαιδευτικοί για μεγάλο αριθμό κενών στο πρόγραμμα  και αναγκαστική παραμονή τους στο σχολείο έρχεται σε αντιπαράθεση με το θεσπισμένο από το νόμο εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, το οποίο μπορεί με πολλούς τρόπους να αξιοποιηθεί για την καλύτερη προετοιμασία της διδασκαλίας και την εν γένει βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σε αντίθεση με τις απόψεις που εκφράζουν κάποιοι σύλλογοι δασκάλων, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα νέα γνωστικά αντικείμενα διαπιστώνουν καθημερινά ότι οι μαθητές ανταποκρίνονται με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στις νέες εμπειρίες. Οι ΄΄παιγνιώδεις΄΄ δραστηριότητες  που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία των νέων αυτών γνωστικών αντικειμένων ενισχύουν την κοινωνικοποίηση των μαθητών και σε καμιά περίπτωση δεν τους επιβαρύνουν με επιπλέον φόρτο εργασίας για το σπίτι.

Βέβαια, οι διαφωνίες που εκφράζονται από πολλούς εξαιτίας του ελλιπούς, μη σωστού προγραμματισμού από την πλευρά του Υπουργείου για την επιτυχή εφαρμογή του νέου θεσμού, ο οποίος οδήγησε στην ύπαρξη κενών θέσεων ειδικοτήτων σε διάφορα δημοτικά σχολεία της χώρας μας μέχρι και σήμερα, θεωρούνται άκρως δικαιολογημένες. Το Υπουργείο οφείλει να καταγράψει αναλυτικά τις ανάγκες σε νέο διδακτικό προσωπικό και να προβεί σε μαζικούς διορισμούς κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012 για την κάλυψη όλων των απαιτήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό, δεδομένο που σε κάθε περίπτωση θα δώσει έναυσμα προς τη σωστή κατεύθυνση και θα ξεδιπλώσει μία ελπιδοφόρα προοπτική προς την απρόσκοπτη παροχή ανώτερης ποιότητας διδασκαλίας και μάθησης. Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στις προθέσεις του Υπουργείου είναι τη σχολική χρονιά 2012-2013 να λειτουργούν με βάση το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας μας, τότε σίγουρα γίνεται αντιληπτή η ανάγκη επίσπευσης όλων εκείνων των συντονισμένων κινήσεων, ενεργειών και δράσεων που απαιτούνται να γίνουν πράξη η παραπάνω εξαγγελία.

Σίγουρα, το σύγχρονο σχολείο που οραματιζόμαστε απέχει πολύ από το σχολείο του σήμερα, αλλά με συνεχή βελτίωση της υλικοτεχνικής υποστήριξης των σχολείων, με συνεχή ενημέρωση των Διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των γονέων, εκτιμάται ότι σε βάθος χρόνου τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά. Το ζητούμενο είναι η παροχή υψηλού εκπαιδευτικού έργου με χαρούμενους μαθητές και ικανοποιημένους εκπαιδευτικούς.

Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ευελπιστεί ότι ο θεσμός αυτός θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία και δε θα έχει την τύχη άλλων πιλοτικών προγραμμάτων  υποκύπτοντας στην υποχρηματοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών.

Last Updated (Thursday, 24 March 2011 20:51)

 

Στα φαρμακεία του ΙΚΑ οι ασφαλισμένοι του ΟΠΑΔ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΘΑ ΚΑΪΤΑΝΙΔΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Από τα φαρμακεία του ΙΚΑ θα προμηθεύονται τα φάρμακα τους οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (ΟΠΑΔ), σε μία προσπάθεια να μπει φρένο στην ταλαιπωρία αλλά και στην οικονομική επιβάρυνση των πολιτών.

Σημειώνεται πως τα χρέη του Οργανισμού και οι καθυστερήσεις στις εξοφλήσεις (αγγίζουν τους 10 μήνες) έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα οι φαρμακοποιοί Αττικής και Πειραιά να προχωρήσουν σε αναστολή της επί πιστώσει χορήγησης φαρμάκων στους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ.

Από σήμερα και μετά από απόφαση του προέδρου του ΟΠΑΔ, οι ασφαλισμένοι στην Αττική θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα έξι φαρμακεία του ΙΚΑ. Η προμήθεια των φαρμάκων θα γίνεται καθημερινά από τις 11 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι, ενώ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως οι γιατροί οφείλουν να καθοδηγούν τους ασφαλισμένους σε ποιο φαρμακείο του ΙΚΑ θα απευθυνθούν ανάλογα με τα φάρμακα που συνταγογραφούν.

Last Updated (Thursday, 24 March 2011 06:49)

 


Χαράλαμπος Κωνσταντίνου

Καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 

Με αφορμή τις πρόσφατες συνενώσεις ή συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ και τις σχετικές απόψεις και συζητήσεις που έλαβαν χώρα, θα αναδείξω   συνοπτικά και αναπόφευκτα τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους που επιβάλλουν τον ευκταίο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα.

Κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου για την πλειονότητα των παιδαγωγών είναι η διαμόρφωση εκπαιδευτικών συνθηκών, δηλ. διαδικασιών αγωγής, διδασκαλίας, μάθησης, κοινωνικοποίησης και αξιολόγησης, που προάγουν τη δημιουργία ολοκληρωμένης προσωπικότητας στο μαθητή και την ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό σύστημα. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών και συνυπολογίζοντας και τις εμπλεκόμενες παραμέτρους στην εκπαιδευτική λειτουργία σημαντικό ρόλο παίζει η αναλογία εκπαιδευτικού-μαθητών στη σχολική τάξη. Συγκεκριμένα, οι ακόλουθοι παιδαγωγικοί, διδακτικοί και κοινωνικοί λόγοι επιβάλλουν «οριοθετημένο» αριθμό μαθητών στην τάξη:

 

-        Σε μακρο-επίπεδο, οι αυξημένες κοινωνικές απαιτήσεις, η ραγδαία παραγωγή γνώσεων και η συχνότητα χρήσης της νέας τεχνολογίας καθιστούν αναγκαία την ενίσχυση και αύξηση των προσόντων και της ετοιμότητας του μαθητή, δηλ. της ανάπτυξης και ενίσχυσης των γνωστικών, νοητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών του ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως είναι η κριτική, αναλυτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη, η διερευνητική του ωριμότητα, η πληρότητα επικοινωνίας και πράξης κ.ο.κ.

-        Σε μικρο-επίπεδο, για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες , τα ενδιαφέροντα και γενικά οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, επιβάλλεται η εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά συνολικά στη σχολική ζωή. Η συγκεκριμένη παρέμβαση ευνοεί αποφασιστικά την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, τη διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος και παιδαγωγικής σχέσης, καθώς και την ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στις σχολικές διαδικασίες.

-        Με το μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη ευνοείται η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης του μαθητή, δεδομένου ότι ο εκπαιδευτικός διευκολύνεται να παρατηρεί και να καταγράφει με συστηματικό τρόπο τη μαθησιακή και εκπαιδευτική πορεία του κάθε μαθητή, χρησιμοποιώντας τις νεότερες μεθόδους αξιολόγησης, όπως είναι το παιδαγωγικό ημερολόγιο, η περιγραφική αξιολόγηση, ο φάκελος του μαθητή κ.λπ. Με την έννοια αυτήν, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ελέγξει πιο αποτελεσματικά την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και να προβεί στη λήψη των κατάλληλων ανατροφοδοτικών μέτρων, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που του παρέχει για το σκοπό αυτόν η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης.

-        Σύμφωνα με έγκυρες έρευνες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των ποσοστών απειθαρχίας, παραβατικότητας, συναισθηματικής διαταραχής και γενικά των προβλημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών, οφειλόμενη σε παράγοντες δυσλειτουργίας της οικογένειας, του σχολείου και ευρύτερα του κοινωνικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο πρέπει να επικεντρωθεί στον παιδαγωγικό του ρόλο, επιφορτιζόμενο και το ρόλο διαχείρισης ζητημάτων κοινωνικής συμπεριφοράς, που απαιτεί συστηματική και εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση και αποτελεσματικότητα από τον εκπαιδευτικό.

-        Η παρουσία των αλλοδαπών και ημεδαπών μαθητών με ετερογενείς μαθησιακές, γλωσσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, απαιτεί εξατομικευμένες διδακτικές και παιδαγωγικές παρεμβάσεις, για να αυξηθούν οι πιθανότητες αποτελεσματικότερης διαχείρισής τους από τον εκπαιδευτικό.

Εν κατακλείδι, οι παραπάνω λόγοι καθιστούν παιδαγωγικά αναγκαίο ένα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων, παιδαγωγικά και να παίρνει εκείνα τα μέτρα που οδηγούν στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου, προς όφελος της προόδου και της ευημερίας τόσο του μαθητή όσο και της ίδιας της κοινωνίας. Αυτό συνεπάγεται ότι για τις τάξεις Α' και Β' Δημοτικού παιδαγωγικά ευκταίος αριθμός μαθητών ανά τάξη-τμήμα θεωρείται ο 15, για τις άλλες τάξεις Δημοτικού ο 20 και για το Γυμνάσιο και το Λύκειο ο αριθμός 25. Πρέπει να υπογραμμιστεί, όμως, ότι ταυτόχρονα η εκπαιδευτική πράξη διεξάγεται από έναν άρτια συγκροτημένο εκπαιδευτικό, με πλήρη συναίσθηση του υψηλού του ρόλου και σε ένα σχολείο που πληροί τις προϋποθέσεις ανταπόκρισης στην παιδαγωγική του αποστολή. Η επίκληση από ορισμένους ιθύνοντες της αυξημένης παρουσίας μαθητών στην τάξη (π.χ. 60 μαθητές) που ίσχυε κατά το παρελθόν είναι και επιστημονικά και μεθοδολογικά εσφαλμένη, διότι αναφέρεται σε διαφορετικές (π.χ. αυταρχικές) εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, επιστημονικές, και κοινωνικές συνθήκες.

Last Updated (Wednesday, 23 March 2011 21:50)

 

Η Υπουργός Παιδείας - με την επιστολή που απέστειλε σήμερα στις Eκπαιδευτικές Ομοσπονδίες - ανακάλυψε τον "ένοχο" για την απώλεια διδακτικών ωρών στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν  φέτος οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες  και όχι στα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν, με ευθύνη της, από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία.

Η αποστολή της επιστολής σήμερα, που οι Eκπαιδευτικές Ομοσπονδίες πήραν απόφαση για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 30 του Μάρτη, καθόλου τυχαία δεν είναι και έχει ως στόχο τον εκφοβισμό των συναδέλφων και τη συκοφάντηση του κινήματος των εκπαιδευτικών.

Αντί άλλης απάντησης η εισήγησή μου προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα είναι η επιστροφή της επιστολής ως απαράδεκτης, γιατί αν μη τι άλλο ξεχειλίζει από υποκρισία.

Κομνηνός Μαντάς

Πρόεδρος Δ.Ο.Ε.

Last Updated (Monday, 21 March 2011 20:15)

 
ankara escort ankara escort bayan escort ankara escort bayan ankara ankara escort escort ankara